VITTU!!!! Olen itse toipunut alkoholisti,

Vierailija

läträsin 3 vuotta ja kävin aika pohjalla. (2 rattijuopumusta, 6 putkareissua, porrtareita ravintoloihin...) Aika pahaa siis.

Nyt olen käynyt kuntoutuksessa, (olen 28 v.) ja ollut raittiinayli vuoden.

Olen seurustellut miesystäväni kanssa, joka on 17 v vanhempi, ja hän on osaltaan auttanut paljon tämän läpikäymisessä. Olemme koko ajan asuneet eri osoitteissa.

Mutta...mutta...Hän on juonut koko tämän ajan reippaasti. Ei ole vähentänyt, tosin ei juo enää läsnäollessani, koska itse en voi.

Mutta joka viiikko hän kertoo, kuinka pahaa alkoholi on tehnyt minulle, ja ystävilleen, ja vannooo ja vakuuttaa ettei ITSE ENÄÄ IKINÄ JUON vitutukseen tai murheeseen, vaikka ei absolutiksi ryhtyisikään. Olen ollut tyytyväinen noihin lupauksiin, koska tiedän, että se on turhaa!

Mutta taaaaaaasssss....viideltä kertoi kuinka tekisi mieli vetää perseet, muttei tee niin koska rahaa vähän yms. ja ei halua ja lupaa....yms.

Sitten taas tili viesti että lähti baariin!!!

Sen luonne muuttuu hetkessä, kun sille tulee viinahimo. Sulkee puhelimen ja minut elämästään ainakin vuorokaudeksi, ja usein saan yöllä vittumaisia haukkuviestejä kännissä kun on.

En jaksa...

Onko hän alkoholisti? Miksei hän voi olla juomatta, kun toetää toimineensa väärin kännissä?

Olenko liian tiukka?

Yleensä tilanne menee siihen, että MINÄ pyydän häneltä anteeksi, eikä hän minulta, että on kännipäissään toilaillut pikin katuja...

Huoh...Kiitos että sain purkaa. Nytkin hänellä puhelin kiinni ja baarissa on...

Mitä teen?

Kommentit (5)

Vierailija

Jokainen on vastuussa omasta elämästään ja valinnoista. Keskity itseesi ja omaaan ainutkertaiseen elämääsi. Kysy itseltäsi mitä haluat elämältäsi ja toimi sen mukaan. Kannattaa panostaa omaan itseensä ja löytää ne pienetkin asiat elämässä, jotka tuovat ilon aiheita ja hyvän olon tunteita.

Suoraaan sanottuna: Jätä alkoholistimies, koska raittiita ja kohtuukäyttäjiäkin varmasti on ja kyllä löytyy, mutta ei välttämättä ravintoloista. Tiedosta mitä halut ja hakeudu sellaisten ihmisten seuraan jotka tukevat raittiina olemista. Itse en suostuisi minkäänlaiseen suhteeseen miehen kanssa, jolla on vähäinenkin alkoholiongelma. Tsemppiä.... ja kyllä elämä kantaa ja täällä pärjää selvinpäinkin ihan varmasti!

Vierailija

Ei enää tarvitse pelätä toisen juomista.

Ei tarvitse kuunnella kännissä olevan haukkumisia jne.

Saat elää itse raitista elämääsi rauhassa.

Et jätä häntä.

Odotat koko ajan että koska lähtee juomaan.

Pelkäät hänen haukkumissoittojaan.

Itselläsikin suurempi riski retkahtaa, jos seurustelet alkoholin kanssa läträävän kanssa.

Vai miten se meni? Minusta vastaus on selvä.

Vierailija

että vain mahdollistat tyypin alkoholismin. Jätä se elämään juopon elämäänsä, ja jatka matkaasi. Muuten ratkeat melko varmasti itsekin. Been there, done that. Tsemppiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat