Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Missä kaupungissa on elämisen paras hinta/laatusuhde

Vierailija

Omasta mielestäni se on kotikaupungissani Valkeakoskella.

- Ensi vuonna uudet/uudehkot asunnot maksavat puolet Tampereen hintatasosta (eli 200 k€:lla on valinnanvaraa 125 m2 asunnoista)

- Kaikki arkipäivän tarpeellinen löytyy tästä kaupungista

- Urheiluharrastustoiminta on poikkeuksellisen laadukasta ja laajaa ja halpaa huomioiden kaupungin koon

- Kaupungissa ei ole yhtään maksullista parkkipaikka, pysäköinti on ilmaista ja paikkoja riittävästi

- Isomman kaupungit (Tampere, Hämeenlinna) ovat 25 min ajomatkan päässä

- Kunnallisvero on kohtuullinen

- Ihmiset ovat tuttavallisia, pakko olla, koska "liian moni" tuntee toisensa

- Valkeakoski on ihanan sopivan pieni kaupunki hyvien kulkuyhteyksien päässä

- Itsekin olen "piipahtanut" Helsingissä, ajomatka yhteen suuntaan on 1,5 h. Aivan siedettävä aika, silloin harvoin kun sinne pitää jostain syystä piipahtaa.

- Valkeakoskella ollaa keskellä Järvi-Suomen kauneutta ja historialölinen tehdas ilmapiiri tuo hienon lisän tunnelmaan.

- Ideaparkkiin 10 min. matka

Vertaan tässä erityisesti muihin kaupunkeihin joissa olen asunut, eli Turku, Vaasa, Kotka, Lappeenranta sekä lisäksi Tamperetta, joka on tuossa vieressä

- Kakkos paikka olisi ehdottomasti Vaasa, mutta etäinen sijainti hieman epäilyttää.

- Kolmos tai mahdollisesti kakkos tila menisi Turulle.

- Nelos sija menisi Tampereelle, sillä ihan kiva "dynaaminen" kaupunki, mutta jotenkin duunarimenneisyys paistaa läpi, tunnelma on kolkko, verrattuna ylempänä oleviin.

- Itä-Suomen kaupungit eivät sovi minulle, ovat ränsistyneitä takapajuloita ja vaikka asunnot ovat edullisia, on ne kamalan näköisi verrattuna Länsi-Suomeen. Myöskään liikenneyhteydet eivä thoukuttele, joskin Kotkasta pääsee melko kivuttomasti pois.

Kommentit (2)

Vierailija

Mutta juuri tuohon mainitsemaasi Kotkaan olen lopen kyllästynyt. Nyt kohta matkalla Länsi-Suomeen, toivottavasti olisi parempi paikka.

Vierailija

olipa sun vuokra 500 tai 700€ yksiöstä ja lastenvaunut, pinnasängyt ja hoítopöydätkin sossu maksaa. Enkä ole eläissään kunnallisveroa maksanut

Uusimmat

Suosituimmat