Otetaanko edes esibalettiin muita kuin langanlaihoja tyttöjä?

Vierailija

Itse aikoinani harrastin balettia ja vasta muutaman vuoden jälkeen oli selvää, ettei ruumiinrakenteeni riitä pidemmälle... nyt kun tyttäreni 4.v. haluaisi balettiin niin tuleeko pettymään jos samat geenit on periytyneet ja harrastus loppuu lyhyeen. On selvää ettei ainakaan mun tyttö ole mikään valmis laiha balleriina, lapsenpyöreyttä kyllä löytyy.. kokemuksia?

Kommentit (7)

Vierailija

Ruumiinrakenne ei ole mallia keiju, mutta ylimääräistä ei ole missään. Koulussa on selkeästi luokkansa hoikimpia, mutta baletissa "pyöreämmästä" päästä, kyllä siellä aika keijumaisia tyttöjä valtaosa on.

Tyttöni tanssii viidettä vuotta (on tokalla koulussa), kaksi kertaa viikossa tanssiopistossa ja opettaja sanoi jo nyt, että pääsee ensi vuonna seuraavaan ryhmään. Eli ei "jää luokalle", mikä sekin olisi mahdollista. Olisi myös voinut pyrkiä erikoiskoulutusluokalle opettajan mielestä, muttei halunnut edes yrittää. Itse epäilen, ettei olisi päässyt, tuskin hänestä ammattitanssijaa koskaan tulee. Mutta jäi ihan mukava fiilis, kun opettaja häntä tuonne ehdotti, vaikkei ehkä ole ihan stereotyyppisin balleriina kuitenkaan (painoa tokaluokkalaisella, 8-vuotiaalla n. 21 kiloa, pituutta 124 cm, eli ei mikään pyöreä millään mittarilla vaikkei ihan ehkä balleriinakaan).

Mutta vastauksena: ei tuolla ainakaan ketään ruumiinrakenteen vuoksi tiputeta, luokalle voi jäädä, jos ei edisty muitten mukana. Mutta ihan parhaat eivät toki normaalitunneilla käykään vaan ammattiinvalmistavilla. Ja vuosi vuodelta on vähemmän selkeästi pyöreämpiä tyttöjä, mistä sitten johtuukaan, ehkä vaan hoikistuvat tanssin myötä?

Vierailija

Sen jälkeen saattaa tulla stoppi jos ruumiinrakenne ei ole oikeanlainen.

...joka on mielestäni naurettavaa koska kysehän on harrastuksesta ei mistään baletin mestariluokasta jossa kaikki pyrkivät vain ammattilaisiksi.

Nimim. "oma lehmä ojassa...minullekin pistettiin stoppi kivalle harrastukselle kun olin 11v ja rinnat rupesivat kasvamaan ohjaajien mukaan liiaksi harrastaakseni balettia"...

Vierailija

ja lopuille ei ole mitään väliä onko täydellinen ballerinan vartalo vai ei. Harrastin itse balettia pitkälle teini-ikään ja itselleni oli selvää, ettei minusta ballerinaa tulisi enkä halunnutkaan. Kuten myös suurimmalle osalle muista ryhmässämme. Harrastaa voi oikein hyvin ja edistyä, vaikka ei kuuluisikaan siihen ehkä prosenttiin, josta tulee ammattilaisia.

Silti harrastus oli antoisa ja se otettiin vakavissaan. Ei kai kaikkiin muihinkaan harrastuksiin mietitä jo lapsena olisiko siitä ammatiksi? Tanssissa oppii paljon muuta ja se on hyvää liikuntaa, jotka ovat mielestäni ne tärkeimmät syyt harrastaa.

Vierailija

Siihen saakka ei kukaan puuttunut kenenkään ulkomuotoon. 18-vuotiaana meille tehtiin jalkojen rakennetarkastus ja minulle tehtiin selväksi etteivät nilkkani tule rakenteensa vuoksi kestämään ammattitanssimista ja siihen loppui sitten osaltani koko touhu.

Itse olin ennen teini-ikää varsin pyöreä mutta teini-iässä kilot sitten karisivat ja sen jälkeen olin hyvinkin tanssijan näköinen.

Vierailija

tanssikouluissa siihen ruumiinrakenteeseen puututaan, eikä kyllä 4-vuotiailla niissäkään

omia tyttöjäni en ehdoin thdoin balettiin pistäisi (en estäisikään jos vaatimalla vaatisivat), koska ruumiinkuva on niin kyseenalainen. Mieluummin modernia tanssia, tms. Ei tule niin pahat maneeritkaan, voi paremmin myöhemmin valita eri tanssilajien välillä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat