Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi pelkään mieheni olevan uskoton vaikka luotan häneen?

Vierailija

Vaikka kaikki on hyvin.. Mies lähtee käymään jossain, ei ole ikinä tehnyt mitään uskotonta, on tuttujen kavereiden kanssa.. silti tuntuu kurjalta "päästää" ja takaraivossa epäilyttää ja jännittää että tuleeko yöksi, vaikka on aina tullut.

Aiemmassa suhteessa olen myös tullut petetyksi, mutta siitäkin jo aikaa, ja tässä välissä jo ollut hyviä suhteita.

Kommentit (12)

Vierailija

Minulla on myös ihana mies. Minulla ei ole mitään syytä olla luottamatta häneen. Hän ei ole koskaan antanut siihen syytä, ei teoillaan, ei sanoillaan. Rakastan häntä ja hän rakastaa minua. Kuitenkin, ihan täysin ilman järjenhiventäkään pelkään että hän löytäisi jonkun toisen. Kauniimmaan, älykkäämmän, mukavamman, ihan mitä tahansa. Koska kaikkihan minua parempia ovat.

Tiedostan kyllä ongelmani. Minulla on yksinkertaisesti niin huono itsetunto, etten voi pitää itseäni kenenkään rakastamisen tai kunnioittamisen arvoisena. Projisoin oma pelkoni mieheen, jota loukkaa "epäluottamukseni". Vaikka tiedän ettei niin tule käymään, odotan vain koko ajan koska hän löytää jonkun paremman.

Olen toki tullut pitkän matkan. Oli sellainenkin aika kun en oikeasti pystynyt katsomaan itseäni peilistä tai kohtaamaan ketään esimerkiksi koiran kanssa ulkoillessa. Joten ehkä saan tämänkin peikon mielestäni jollain tavalla, joskus.

Vierailija

suhteen alkuaikoina samanlainen. Sitten totesin, että teen vain oman elämäni hankalaksi ja lopetin moisen epäilyn kokonaan. Mies saa mennä kavereiden kanssa silloin kun haluaa ja minä myös. Jos pettää, niin siihen löytyy aina tilaisuus. Kyttääminen ei auta yhtään.

Nykyään laitan känykän tyynesti kiinni, kun tiedän, että mies on viihteellä. en heräile enää kesken yötä tarkistamaan tilannetta, onko tullut kotiin ja missä kunnossa.

Olen jopa nykyään sitä mieltä, että jos mies kerran kännissä sekoilisi ja pettäisi, olisi se kriisin paikka, mutta en heti lähtisi eroa hakemaan. Joku pidempiaikainen juttu olisi sitten eri asia. Eli ihan niin ehdoton en enää ole kuin aiemmin.

Mutta kyttääminen ja asian vatvominen on pahasta, älä turhaan etukäteen huolehdi asiasta, jota ei välttämättä koskaan tapahdu!

Vierailija

kaikki nuo ihan totta,mutta vaikka selitän itselleni noita järkiasioita en voi olla pelkäämättä...tunnen itseni ja tiedän etten vois ikinä antaa anteeksi ja tiedän kuinka romuna olisin...pelkään tavallaan vain sitä mitä olen jo kokenut,en halua uudestaan.Mies aina sanoo ettei tiedä mitä tekisi jos minä pettäisin,koska ei tiedä kuinka pahalta se tuntuisi...mä tiedän ja pelko tekee mut sekopäiseksi.

Vierailija

Minä pääsin mustasukkaisuudesta eroon tämmöisellä ajatusleikki keinolla,aloin kysymymään itseltäni:

-Mitä jos mies lähtee poikien kanssa vihteelle,mitä sitten?

Hänellä on hauskaa ja löytää itsellensä naisen!

-Mitä sitten?

Hän pettää minua!

-Mitä sitten?

Sitten hän jättää minut yksin lasten kanssa!

-Mitä sitten?

Kukaan ei enään ikinä halua minua!

-Mitä sitten?

En pärjää yksin lasten kanssa!

-Mitä sitten?

Kuolen yksinäisenä ja lapset sairastuu mielisairauteen!

Tuon ajatusleikin jälkeen ymmärsin että pelkoni perustuu ihan muuhun kuin siihen pettämiseen,tuo ajatusleikki teki pelkoni naurettavakasi ja aloin tuon jälkeen työstämään itsetuntoani ja suunnittelin elämäni valmiiksi JOS joskus jotain sattuisi...nyt on ihana olo kun saa olla "vapaa" noista peloista,luotan itseeni ja tiedän että se ei ole maailman kauhein asia jos mies pettää,elämä jatkuu!

Vierailija

mustasukkainen, kunnes sitten melko nuorena solmitussa avoliitossa minua petettiin todella pahasti pari kertaa - tyyppiin en perjantai-iltana yksin nukkumaan mennessäni voinut tietää asunko enää samassa asunnossa (toisen työsuhdeasunto) seuraavana päivänä, jos hän onkin löytänyt "elämänsä rakkauden" yöllisistä kemuista (ne rakkaudet kesti kyllä yleensä vain 2 viikkoa ja sitten mateli takaisin)

Siitä oli todella hidasta palautua ja on vaikuttanut minuun myöhemmissä suhteissa, vaikka asiasta on jo melkein 10 vuotta.

Siitä pitää ikään kuin parantua hyvien kokemusten myötä vuosien saatossa.

Vierailija

niin se tarkoittaa sitä, että se ei petä sinua. Sellainen, joka lähtee heti ekan seksiä vonkaavan naisen matkaan ei oo mikään kiltti mies.

Vierailija

Mietin usein samaa, vaikkei syytä.No, loppujen lopuksi olen tullut siihen tulokseen, että kyttäys ja pelko turhaa, koska et sinä voi asialle kuitenkaan mitään. Jos mies pettää, niin kertoo tai sitten elää asian kanssa, joka olisi mahdoton taakka kantaa - ainakin minulle

Vierailija

Aivan järjetön pelko kokoajan,jos mieheni on yksin pikkujouluissa tai muissa illanvietoissa,että pettää minua...Olemme menneet hiljattain naimisiin ja haluan luottaa koko sydämestäni mieheeni eikä minulla ole syytä epäillä ollenkaan eikä hän ole sitä ihmistyyppiä jotka pettää...mutta silti vaan on pelko persuksissa.Edellisessä suhteessa olen tullut petetyksi ja yritin sen unohtaa,mutta elimme vuosia siitä riidellen ja aina asiaan palaten kunnes erosimme.Nyt olen päättänyt,että kerta vain ja ero tulee ja se pelottaa...En edes pelkästään pelkää mieheni puolesta vaan sitä ,kun hän niin hurjan kiltti että jos vaan ei osaakkaan kieltäytyä ja maailma täynnä syöjätär-naisia! Mulla joku ihan tajuton trauma tästä asiasta,höh,ei kivaa ja vielä superhuono-itsetunto kaiken kukkuraksi.

Onko täällä muita yhtä kummallisia vaimoja...

Vierailija

Ongelmahan vaikuttaa olevan sinulla omistamishalu ja heikko itsetunto. Molemmat hyvin tuhoisia piirteitä.

Ensimmäisenä sinun pitäisi yrittää perustella, miksi suhde, jossa aviomiehesi harrastaa seksiä myös toisen naisen kanssa olisi jotenkin mahdoton. Kai kuitenkin suhteelta haet ennenkaikkea sitä, että toisesta olisi kumppania jakamaan kanssasi ajatuksia, yhteisiä unelmia ja arkea. Kai ennenkaikkea haluat hyvän isän lapsille, tasavertaisen puolison ja vakautta. Noista mitään ei puolison toiset suhteet uhkaa. Unelmahan varmaan on suhde, jossa ollaan uskollisia, mutta miehenä voin sanoa, ettei haluni suhteeseen myös toisen naisen kanssa perustu haluun lähteä edellisestä suhteesta.

Vierailija

Mies loukkaantuu jos epäilen. Mulla kans takana pettäjä suhteita, joten se on selvä että trauma on jäänyt. Toisaalta osittain sekin voi liittyä mustasukkaisuuteen joka on hyvä asia "mietona"..

Uusimmat

Suosituimmat