Suositelkaapa hyvää kantoliinaa- tai reppua.

Vierailija

Niitä on varmaan nykyään vaikka minkälaisia. Mielellään sellaisia, joissa ei tarvitse sitoa mitään vaikeita solmuviritelmiä. Jos muistatte kantoliinojen merkkejä, niin aina parempi. Kiitos!

Kommentit (12)

Vierailija

vauva 8kk ollut siinä 2kk alkaen (eka vauvatuen kanssa) 1-3h päivittäin, rakastaa reppuilua, itkukin loppuu kuin seinään ja alaa naurattaa kun näkee repun.

Vierailija

Minulla oli ensimmäisen lapsen kanssa sekä kudottu liina että trikooliina, enkä kumpaakaan oppinut ikinä käyttämään. Vauvalla oli koliikki ja kirkui hysteerisenä, kun yritin pitää liinassa, enkä minä osannut solmia niitä liinoja. Baby Björnin kantorepussa vauva suostui olemaan lyhyitä aikoja (joskus).

Nyt sitten kakkosen kanssa ajattelin kokeilla kantamista uudestaan, jos löydän tarpeeksi helpon kantovälineen.

Googlailen näitä antamianne merkkejä tässä samalla ja ihmettelen. Lisääkin saa kertoa kokemuksia (myös huonoja sellaisia). Tuo manduca-reppu voisi ainakin olla ihan varteenotettava vaihtoehto.

-ap

Vierailija

- Manduca -reppu

että

- Hug-a-bub kantoliina

Manduca on kyllä ihan ehdoton. Helppo, kätevä, lapsi viihtyy siinä pitempiäkin aikoja.

Hug-a-bub on helppo kantoliinaksi mutta ei missään nimessä niin helppokäyttöinen kuin Manduca-reppu. Ja ainakin minulla hug-a-bub painaa selästä ihan erilailla kuin Manduca jossa ei paino tunnu edes useamman tunnin kanniskelun jälkeen.

Vierailija

trikoinen Hug a bub kantoliina, ja n. 5kk alkaen Ergo-reppu. Ergoon saa myös lisäosan, jolla voi kantaa pientäkin vauvaa. Ergo toimi myös hyvin 2v isoveljellä. Käytettynä ostin huutiksesta erittäin hyväkuntoisena ja edullisesti.

Vierailija

On kiva käyttää ja vauva tykkää olla siinä myös. Siinä on itsessään kiinni babyinsert, enemmän säätövaraa, kuin Ergossa. Sen saa viritettyä selkään, eteen ja lonkalle. Uutena et enää Ergoa saa, sillä Ergon maahantuonti on lopetettu. Voin suositella!

Vierailija

suurimmalla osalla on vielä Ergo. Liinat on kaikki sidonnaltaan samanlaisia joten jos ei osaa niin ei voi auttaa.

Huggaa on vastasyntyneen kantamiseen tarkoitettu. Se ei todellakaan ole mukava enää isommalla lapsella.

Jos haluaa pitkäikäisen josutavan liinan nii ainoa vaihtoehto on MamECO. Ihan huippuliina.....

Kaikkia mainittuja saa täm'n jällenmyyjiltä. KAikkien kuvat ja esittelyt myös täällä: http://www.babyidea.fi/

Kohdasta Kantoliinat löytyy kaikki kantamiseen tarvittavat :)

Kantopussi ei ehkä vastasyntyneelle ole se paras. Eikä tietenkään äidille koska paino tulee vain toiselle olkapäälle.

Vierailija

vaikkei sita olekaan tullut käytettyä paljon kun ostin sen vasta yli yksivuotiaalle, eikä olla oltu missään sellaisessa reissussa missä se olisi MUST. Kohta lennetään, ja lentokentällä se on kyllä tarpeen kun on isompikin sisarus.

Lisäksi minulla on pikkuruun trikooliina, sillä tuli kannettua lähinnä alle yksivuotiasta. En minäkään osaa kuin kietaisuristikakkosen, sillä ollaan pärjätty.

Vierailija

se on ollut ainakin isomman vauvan ja taaperon kantamisessa oikein hyvä. sen saa viritettyä helposti ja siinä voi kantaa selässä, rinnalla ja lonkalla.

kantoliinoja minulla on ollut sekä trikoisia pienen vauvan kantamiseen että kudottuja isomman vauvan kantamiseen. trikooliinana oli ensin babybundler, joka oli hieman paksumpi (talvivauva) ja kesällä sitten ohuempi tricot slen. kudottuna liinana on parjattu vauva-lehden kantoliina, joka minusta on ollut aivan mainio ja käyttökelpoinen.

ostin rengasliinan vasta puoli vuotta sitten (lapsi nyt 2v) kun halusin kauppareissulle helposti mukana kannettavan liinan varmuuden vuoksi. merkki taitaa olla mollavauva.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat