Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä oikein?

Vierailija

Mieheni mielestä kun hän saa kolme kertaa suurempaa palkkaa kuin minä niin hänellä on oikeus tehdä töitä niin paljon kuin huvittaa. eli työpäivät ovatkin sitten 12 h ja myös viikonloppuja. Minä sitten hoidan oman työn, kodin, lapset, lasten harrastuksiin kuskaamisen yms.

Asiasta on yritetty keskustella mutta aihe on kuin punainen vaate miehelleni. Häntä ei kiinnosta kotityöt vaan hänen mielestää hän haluaa keskittyä mitelenkiintoisempaan eli omaan työhönsä ja sillä palkalla mitä hän saa niin pitäisi palkata kotiapulainen, talonmies yms. Asia vaan on niin että meillä on niin kovat asuntolainat, ylläpitokustannukset ja muut kulut ettei meillä ole varaa palkata tuollaisia, joten minä toimin sitten tässäkin virassa. Mietinkin tässä että palkan määrälläkö mitatataan paljonko töitä tehdään. Joku varmaan ihmetteleekin että miksi on tuollaisen miehen kanssa, mutta hän ei ole alunperin ollut tuollainen vaan työelämä on vienyt mennessään ikää myöten. Mites teillä muilla?

Kommentit (8)

Vierailija

Minusta miehesi ajattelee oikealla logiikalla, eli hoitaa siivouksen omalta osaltaan (ostovoimalla siis), sama kai miten sen hoitaa. Nyt sun tehtäväs on vaan pitää huoli siitä, että näin tapahtuu.

Vierailija

Meillä ei ole mitoitettu rahat niin tiukalle ettei vähän vähemmällä työnteolla mies pärjäisi vaan enemmänkin kyse on hänen asenteestaan.

Vierailija

että miehesi tekee työtä, jotta saatte lainat ja muut ylläpitokustannukset hoidettua. En nyt ihan tottakaan ymmärrä, että mikä tässä tilanteessa on hätänä? En yhtään ihmettele, että aihe on miehelle kuin punainen vaate, hänhän siellä töissä raataa.

Vierailija

Mutta arvoistahan tässä on kysymys. Jos arvostaa rahaa niin paljon, että on valmis uhraamaan sen takia kaiken muun, niin sehän on selkeä valinta. Minäja mieheni olemme valinneet toisin. Haluamme viettää yhteistä ja leppoisempaa aikaa perheen kanssa. Molemmat käy 7-8 tuntia päivässä töissä, mies tekee itse asiassa tällä hetkellä lyhyempää, kun tekee lyhennettyä työpäivää. Ja asumme rivarissa ja jaamme kaikki kotityöt.

Vierailija

että hän haluaisi miehen osallistuvan perheen arkeen. Ostopalvelu ei tunnu samalta kuin että oma mies palvelisi perhettään :)

Ja lasten kanssa oleminen jää tietysti sitten vaimolle joka tapauksessa. Mitäs jos tekisitte kompromissin? Ostatte ne palvelut mutta ap puhuu miehensä kanssa siitä että hänelle rakkauden mitta on se osallistuminen ja hän tuntee itsensä hylätyksi jos jää yksin pyörittämään perhe-elämää. Jos vaikka saisitte sovituksi päivät jolloin mies hoitaa sitten ne lasten kuskaamiset tai tulee muuten vaan aikaisemmin kotiin?

Vierailija

Meillä mies ei liioin tahdo osallistua kotitöihin, joten hän on palkannut meille siivoojan. Kotitalousvähennykset huomioonottaen, siivous 2krt / kk ei ole kohtuuttoman kallista. Minä käyn myös töissä ja teen yksin mielelläni näiden suurempien siivojen lisäksi ns. ylläpitosiivoukset, jotta koti pysyy kunnossa. Tästä järjestelystä ei ole tarvinnut tapella, eikä olla pahoilla mielin, molemmat ovat tyytyväisiä.

Uusimmat

Suosituimmat