Kysymus laajasta ja normihuume seulasta

Vierailija

Hei olen menossa kohta synnyttämään ja minulla on ollut bentsodiatsepiinit melkein koko raskauden ajan käytössä mutta, ne lopetettiin niin haluaisin tietää millaiset seulat vastasyntyneeltä otetaan sitten? Kaikki muut huume seulat olleet negatiivisia mutta bentsot positiiviset, koska oli resepti niihin muttei enään joten voisiko joku selventää tämän normaalin huumeseulan ja laajanhuume seulan minulle, koska kuitenkin kaikki muut huumeet ovat olleet negatiivisia mutta bentsodiatsepiinit positiivisia onko syytä ottaa laaja huumeseula jos reseptikeskuksessa näkyy että aluksi oli diapam mutta vaihdettiin opamoxiin joka tosin vasta lopetettiin? Kiitos etukäteen. Tarkottaen sitä että myös otetaanko bentsoista laajahuumeseula?

Kommentit (7)

Käyttäjä605
Seuraa 
Liittynyt18.10.2016

Ap vielä tässä olen muutamia kertoja ottanut ilman reseptiä rivatril 2mg tuttavalta, koska saan joskus epileptisiä kohtauksia en sillon tiennyt niiden olevan bentsoddiatsepiini johdannaisia vaan epilepsiaan auttavia lääkkeitä. Myös muutaman xanorin olen ahdistuksen ottanut joten näkyykö nekin sitten siellä? ei tietenkään normaalissa huumeseulassa mutta laajassa huumeseulassa jos sellainen otetaan? On huumetaustaa mutta, tässä raskaudessa kaikki negtiivisia paitsi ne bentsodiatsepiinit tietenkin olleet positiivisia kun oli resepti dipmiin ja opamoxiin mutta, ei siis ole enään?

Jaana purhonen

Käyttäjä605
Seuraa 
Liittynyt18.10.2016

Ap vielä Eli siis laajassa huumeseulassa ei näy erikseen rivatril ja xanor ettei niitä bentsodiatsepiinejä aleta mitenkään erottelemaan että opamox diapam rivatril xanor näy muuten kun pelkkänä bentsoina että mitä kaikkia bentsoja on syönyt raskauden aikana? Että ne näkyy vain bentsodiatsepiineinä ettei aleta erottelemaan niitä eri bentsojen aineita? että ei muina kun en tiedä erotellaanko ne jotenkin? En tiedä näistä juuri mitään niin ajattelin kysäistä kun aiheesta ei oikeestaan ole löytynyt mitään tietoa.

Jaana purhonen

Käyttäjä605
Seuraa 
Liittynyt18.10.2016

Apltä vielä Nii mutta tässä on se että mulla saa näkyä opamox positiivisenä. Että ottaako ne sen takia sitten tarkemman seulan että näkyykö muita lääkeaineita kun tietää että olen käyttänyt opamoxia kun oli resepa?

Jaana purhonen

Seuloja

Yleensä laittavat laajaan seulan jolloin siellä näkyy kaikki mitä sun elimistössä on. Siitä laajasta siis näkyy että olet ottanut xanoria rivoja ja muita bentsoja. Ja näkyy kaikkien mahdolliset ainesosatkin. On siis todella tarkka. Vauvalta yleensä ottavat sitten näytteen siitä pihkasta tai siis siitä ensimmäisestä ulosteesta. Jossa näkyy kaikki aineet mitä olet raskaus aikana ottanut. Näin pystyvät hoitamaan vauvan mahdollisia vierotus oireita kun tietävät tarkkaan mille vauva on altistunut.

Vierailija

Meidän osastolla ns. huumeäitien vauvoilta otetaan näytteet mekoniumista (tummasta ulosteesta) sekä kerätään pissapussin avulla virtsaa. Näytteet lähetetään eteenpäin labraan tutkittavaksi.

t. th-opiskelija lapsivuodeosastolla 

Quuquu000

Laajassa seulassa lähtee aina positiiviset bentsot varmenteeseen ja sieltä seulovat kaikki bentsodiatsepiinit sekä johdannaiset..ei sieltä lääkkeen nimellä ne tule vaan vaikuttavat aineet..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat