Mulla ei ole MPR-rokotus voimassa ja olen raskaana, mitä teen?

Vierailija

.

Kommentit (14)

Vierailija

Lainaus:

Esim. vuonna 1975 aloitettiin vihurirokkorokotus 11-13-vuotiaille (eli jos olet syntynyt 1962 --> niin olet saanut vihurirokkorokotteen).

Vierailija

Lainaus:

ei ole merkintää?? Äitini on hourupää, ei hän mitään muista

Mieheni on syntynyt 1972 ja hänelläkin on nuo rokotteet kunnossa. Ei paniikkia. :)

Vierailija

sikotautia vastaan eikä epidemioita ole tainnut olla pariinkymmeneen vuoteen? Itsekin olen 70-luvulla syntyneenä saanut muut mpr:n osarokotteet paitsi sikotaudin, mutta sen olen lapsena jo sairastanut. Jäykkäkouristus pitäisi ensi vuonna uusia.

Lainaus:

hakea esikoista hoidosta?

Vierailija

Ei sitä aikuisille enää anneta eli minkäsikäinen olet? MPR:hän on tuhkarokko, sikotauti, vihurirokko ja sitä ei uusita aikuisiällä.

Aikuisiällä uusitaan vain rokotusohjelmassa olevista jäykkäkouristus ja polio (jos matkustaa infektioalueille).

Vierailija

Sillä ainakin minun kaveripiirissäni (1975 syntyneitä kasa) on melkein kaikilla muistikuva sairastetusta sikotaudista.

Mutta sinähän voit ap kertoa huolestasi neuvolassa ja pyytää että testaavat verikokeella onko sinulla vasta-aineet ko. tauteja vastaan (myös sitä sikorokkoa). Sitten tiedät varmuudella pitääkö sinun olla extravarovainen vai ei.

Vierailija

"MPR-rokotukset aloitettiin Suomessa 1982. Kaikkia kolmea tautia vastaan oli aiemmin käytössä erilliset rokotteet."

---> eli 60-luvun alusta lähtien on annettu ko. tauteja vastaan rokotteet mutta ei MPR nimellä. Jos olet Suomessa asunut lapsuutesi niin olet takuulla saanut rokotteet.

Vierailija

Esim. vuonna 1975 aloitettiin vihurirokkorokotus 11-13-vuotiaille (eli jos olet syntynyt 1962 --> niin olet saanut vihurirokkorokotteen).

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat