Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin saat rahat riittämään ja voit hoitaa itse lapsesi

Seuraa 
Liittynyt6.5.2007

Yksi keino on tehdä töitä silloin, kun lapsen isä voi hoitaa lasta. Esim. iltaisin tai viikonloppuisin. Hoitolisään tulosi vaikuttavat,,mutta hoitorahan ja kuntalisän saat silti. Käytännössä tulosi ovat yhtä paljon kuin jos olisit joka päivä töissä ja veisit lapsen päiväkotiin. Tämä onnistuu loistavasti ainakin hoito-ja ravintola-alalla, joissa töitä voi tehdä milloin vain.

Toinen keino on opiskella iltaisin/viikonloppuisin ja saada yhtä aikaa aikuiskoulutustuki tai opintotuki sekä kotihoidontuki. Käytännössä tällöin tulosi ovat jopa enemmän kuin työssä ollessasi.

Tietysti koko perheen yhteinen aika voi jäädä vähiin. Mutta näkevätpä lapset ainakin molempia vanhempia, muutenhan lapset olisivat tarhassa hyvinkin pitkiä päiviä.

Eläkettä kertyy myös opiskelusta ja omien lasten hoidosta nykyään, joten ei huolta siitäkään.

Kommentit (2)

Vierailija

Ainakin täällä meillä kuntalisää saavalla ei saa olla muita tuloja kuin kotihoidontuki. Kannattaa tarkistaa omasta kunnasta.

Vierailija

Mikäli vaivaudut leipomaan kaikki perheen leivät ja valmistamaan ruoat perusraaka-aineista, niin säästät toisen mokoman. Olen ollut nyt reilut 13 vuotta kotona eikä rahapula ole yllättänyt. Itse myös olen kaikki nämä vuoden tehnyt kodista käsin vähän töitä ja kodin eteen sitäkin enemmän.

En minä eikä kukaan muukaan perheestämme haluaisi päivääkään vaihtaa pois äidin kotonaolovuosia. Luksusta kaikille ja näi jatkamme, vaikka nuorimmainen täyttikin jo 3 v.

Uusimmat

Suosituimmat