Ei samanarvoinen ihminen

Hei.
Tein tänään juuri vuokrasopparin uuteen asuntooni. Sen jälkeen kävin kauppakeskuksen fortumin edustajien luona sopimassa sähkösopimuksen. Lisäksi samalla otin kotivakuutuksen jonka vuokraisäntä vaatii.
Sitten minulle tuli viestiä jälkeenpäin että en tule saamaan kumpaakaan koska minulla on luottotieto merkintä, jonka olen saanut kun masennukseni oli syvimmillään. Nyt olen jatkuvasti kärsinyt sen aiheuttamia vahinkoja.
Tietääkö siis kukaan saanko mistään vakuutusta. Muuten minut heitetään pois, eikä minulla ole muutakaan mihin palata.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Hei!

Yksi vaihtoehto on, että vakuutuksen maksamiselle löytyy takaaja. Jos sinulla vanhemmat, sisaruksia tai hyviä ystäviä, jotka tulisivat tekemään kotivakuutuksen kanssasi ja suostuvat maksulle takaajaksi, silloin se on mahdollista.

Joissain tapauksissa kannattaa käydä kysymässä myös sosiaalitoimesta, voisiko sieltä saada maksusitoumuksen takauksella, kun luottotiedot ovat menneet. 

Tsemppiä, luottotietomerkinnät kuitenkin katoavat kohtalaisen nopeasti!

Kaunisteltua.

Paskapuhetta suaraan sanottuna. Anteeksi kärkevä vastaus. Mutta näin se nyt menee. Mikään vakuutus yhtiö ei anna kotivakuutusta ilman luottareita. Ystäväni menetti luottarit lamassa 08. Muutti pienempää asuntoon että säästäisi edes vähän. Kyseiseen asuntoon tehtiin soppari ja kaikki muuten ok. Sitte vuokran antaja kyseli vakuutusta. Ei sitte mistään. Joka paikassa sanottiin että nykyään luottomerkki ei saa olla este. No ei tietty ookkaan. Mutta luottotiedoton on vaan 100% riski. Mikään yhtiö ei anna. Vaikka laskun olisi maksanut vuodeksi heti. Ei edes sen oma pankki OP myöntänyt. Joka paikassa sanottiin että merkki on este. Vapaaehtoisen vakuutuksessa yhtiö saa päättää asiakkaansa. Ja näinpä tuore nuori äippä lenti kadulle muksunsa kanssa. Vaikka äipällä muuten vakkari työ. Vanhaan asuntoo ei ollut asiaa koska oli vuokrattu jo seuraavalle. Ja sen mistä tiedän tämän täysin todeksi. On että yditin auttaa häntä viimmeiseen asti. Yditin taata vakuutusta yms. Ainut olisi ollut että olisin muuttanut kanssa kyseiseen asuntoon. Mutta sitte olisi tytöltä palanu tuet. Tässä sitä loistavaa suomea.
Eli luottotiedoton on yhteiskunnan pohjasakkaa. Vaikka menettäisi itsestä riippumattomista syistä.. esim jatkuvat lomautukset ja tappelut liiton kanssa jotka sotkee tulot totaalisesti.

Luottotiedoton

Ja paskapuhetta! Mulla ei oo luottotietoja ja ihan hyvin sain kotivakuutuksen ja autovakuutuksen ja maksan vielä 4 osassa. if vakuutus antaa! Ainii ja autonki saa osissa ilman luottotietoja!.

Vierailija

Asunnon vaihdon yhteydessä ei ainakaan itseltäni mitään tarkistaneet, kun vaihdoin asuntoa ja siirsin vakuutuksen. Tosin kokoajan myös kasko ja liikennevakuutus ollut. Olisiko ettei sitten tarkasta jos on kyse muokkaamisista tms. Ja tarjottiin vielä lisääkin vakuutuksia, joita tosin en ottanut. Ja maksan kuudessa erässä ja tiedot menny kuitenkin jo pari vuotta sitten. Tosin maksuhäiriöitä ei ole ollut kyseiseen paikkaan ja ollut asiakas 10 vuotta.

Mistavakuutushuh

Luottotiedoton kirjoitti:
Ja paskapuhetta! Mulla ei oo luottotietoja ja ihan hyvin sain kotivakuutuksen ja autovakuutuksen ja maksan vielä 4 osassa. if vakuutus antaa! Ainii ja autonki saa osissa ilman luottotietoja!.

IF:ltä tullu kaks kertaa mulle jo kielteinen vastaus kun Kotivakuutusta kyselin. Seinä nousee vastaan kun ei kuulemma pääse eteenpäin koneella jos on luottohäiriöissä merkintä. Kovasti virkailija voivotteli että olisi niin mielellään mulle sen vakuutuksen myöntänyt. No sillähän onkin hyvä sit maksaa mahdolliset vesivahingot tai jos jotain muuta tulee korvattavaa..:(  Mistä sit johtuu että joillekin myönnetään vakuutus ja toisille ei. Aikoinaan kun mulla oli vielä oma auto niin liikennevakuutus oli IF:llä ja aina maksoin laskut ajallaan. Eli heille en ole ollut velkaa ikinä. Epäreilua on..:( 

Nimimerkki erkki

Oman kaupungin vuokra-asunnoilta saa asunnon ilman luottotietoja. Vakuutuksia harvoin saa osamaksulla, mutta yleensä joutuu kerralla maksamaan, mutta voi olla mahdollista saada osissa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat