Haluaisin opiskelemaan, mutta mies pitää sitä turhana ja mahdottomana asiana! =(

Vierailija

Olen vm -79, meillä kolme lasta (8v, 4v ja kohta 1v täyttävä)... mies tekee tällä hetkellä rakennushommia eli töitä on joskus paljon ja joskus taas ei ollenkaan, työttömyysaikoina saa kuitenkin liitosta ihan hyvin päivärahaa.

Asumme Pohjoi-Karjalassa, maalla korvessa josta suht pitkä matka mihin tahansa.

Olen ammatiltani kokki, käynyt joskus myös lukion ja sen jälkeen opiskellut ammatin itselleni. Tällä hetkellä olen hoitovapaalla osapäivätyöstä johon minun ei juurikaan kannata palata, vrt. hoitomaksut + bensakulut eli jäljelle ei juuri mitään jäisi! Täällä oman alan paikat ovat vain osapäiväpaikkoja tai lyhyitä vuokratyöpaikkoja.

Nyt tahtoisin lähteä opiskelemaan uuden ammatin, ammattikorkeaan meinasin sairaanhoitajalinjalle pyrkiä..

Mies on sitä mieltä, ettei kannata ollenkaan ja pitää mua ihan hölmönä kun sellaista haaveilen! =(

Sanoi suunnilleen näin, että "milläs me sitten eletään".... (no ei todellakana olla tähänkään asti mun tuloilla eletty!!) ja että kun kerran on ammatin hankkinut niin siihen on sitten tyydyttävä!!

Mulla seinät kaatuu lasten kanssa välillä pahastikin päälle täällä, kun mies tekee pitkiä päiviä ja vaikkei tekisikään.

Ja myös se rassaa päätä, että tulevaisuus on aivan auki... ei mitään tietoa sellaisesta "kunnon" työpaikasta täällä mitä voisi sitten hyvillä mielin tehdä vaikka lopun elämänsä.

Täällä on vielä valloillaan sellanen käsitys, että opiskelu on aivan turhaa! Että kunnon työ ahkerointi se on mikä kannattaa ja on järkevää!!

On perhana, kun ei sitä työtä oikeen ole niin mitäs sitten pitää tehdä... elää lopun ikänsä tässä työttömänä ja tulla lopullisesti hulluksi vai!?

Kertokaa mulle nyt miten voisin perustella miehelle (ns. lyödä sille luun kurkkuun), että mun kyllä kannattais sinne kouluun vielä mennä!!!!! Päätäkin olis opiskella vielä, mutta sekin tuntuu lahoavan tässä pikku hiljaa! =(

Help!

Kommentit (5)

Vierailija