Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistitteko opettajaa? Entä kouluavustajaa?

Vierailija

Tulipa paha mieli, kun lapset kävelivät vain ohitseni tänään, eivätkä toivottaneet edes hyvää joulua. Onneksi opettaja oli ostanut minulle ihanan kukan ja konvehtirasian.

t.avustaja

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Lainaus:

opettajan muistaminen on kyllä ihan suotavaa, hänellä se päävastuu koko opetuksesta on ja tulee olemaan. itse ainakin pidän tärkeämpänä opettajaa ja muistan siis vain häntä.

Riittää kun opettaa lapsensa kiittämään silloin kun on aihetta ja sanomaan "hyvää joulua". Kohteliaat käytöstavat kuuluvat ihan perustaitoihin.

Vierailija

Jotkut avustajat ovat ns. yleisavustajia, jotka ovat monessakin luokassa, mutta yleensä avustaja on vaan siinä tietyssä luokassa.

Meillä muutama oppilas muisti sekä opea että avustajaa, muutama toi vaan opelle ja suurin osa ei tuonut kummallekaan. (myös avustaja)

Vierailija

Ja jäi edellisestä, että itse muistin oppilaita eilen suklailla sekä tänään annettiin opettajan kanssa yhteinen itsetehty kortti. (avustaja myös)

Vierailija

annamme keväällä, liian tiukka budjetti ja en usko, että ope niitä odottaa. Mutta jos luokassa olisi avustaja ja ope niin molemmille lahja tai sitten ei anneta kummallekkaan. Lapseni luokassa ei ole edes ollut tapana korttia edes opelle antaa ja se minua kyllä harmittaa. Asia tuli esille kun edellisenä jouluna ekaluokkalaiseni ei ollut rohjennut antaa opelle korttia kun muutkaan ei anataneet.

Vierailija

minua.

Opettaja ei muistanut. Minä muistin kyllä opea.

Ei avustajia ole tapana muistaa kuten opettajaa. Siinä mielessä lähihoitajana olisi kivempi olla vielä pk:ssa töissä. Pk:ssa vanhemmat muistivat yhtä lailla lastentarhanopettajaa kuin lastenhoitajiakin.

Koulussa ajatellaan, että ope tekee työn ja avustajat vaan avustaa.

T: avustaja myöskin

Vierailija

En tiedä nimeä tai mitä hän on siellä luokassa tehnyt. En ole myöskään koskaan nähnyt häntä.

Tasapuolisesti kohtelen kaikkia. En antanut kellekään mitään lahjaa.

Vierailija

Olisin toivonut, että joku oppilaista tai vanhemmista olisi sanonut minulle "hyvää joulua" ja kenties kätellytkin. Ehkä minä olen sitten tehnyt niin huonosti työni, että ei tarvitse edes sanoa mitään.

ap

Vierailija

Siinä sitä muistamista, sekä opettajalle, että avustajalle. Naurettavaa opettajien ja avustajien odottaa suu kuolassa, montako pakua saa oppilailtaan. Ahnetta!

Vierailija

mä en voi ymmärtää tätä muistamisjuttua, 2 kertaa vuodessa pitäisi opettajalle joku paketti ostaa, meidänkin lapsen luokalla on sekä ope että avustaja, en ostanut kummallekkaan mitään, keväällä sitten

hyvät joulut toivotin

Vierailija

- opettajaa

- omaa avustajaa

- luokan muita avustajia

- aamu- ja iltapäivähoidon henk.kuntaa

- puheterapeuttia

- toimintaterapeuttia

- taksin kuljettajaa

- uimaopettajaa

Tekevät kaikki hienoa työtä, iloisesti ja heidän antamastaan panoksesta kiitollisina annamme heille paketit joka joulu.

Vierailija

Lainaus:

Jotkut avustajat ovat ns. yleisavustajia, jotka ovat monessakin luokassa, mutta yleensä avustaja on vaan siinä tietyssä luokassa.

Vierailija

opettajan muistaminen on kyllä ihan suotavaa, hänellä se päävastuu koko opetuksesta on ja tulee olemaan. itse ainakin pidän tärkeämpänä opettajaa ja muistan siis vain häntä.

Vierailija

Lainaus:

Siinä sitä muistamista, sekä opettajalle, että avustajalle. Naurettavaa opettajien ja avustajien odottaa suu kuolassa, montako pakua saa oppilailtaan. Ahnetta!

Itse en odottanut yhtään pakettia,enkä niitä myöskään viime vuonna saanut, mutta tänä vuonna sain ja kiva juttuhan se oli. Olisi myös riittänyt oikein hyvin hyvän joulun toivotuksetkin!

Ja joku kyseli, että missä on niin hyvät resurssit, että on oma avustaja luokassa, niin tietääkseni on aika yleistä, että open lisäksi on avustaja, jos luokassa on erityisoppilaita. (avustaja myös)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat