Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voooii ku ihanaa, ihan olen unohtanut millaista yhteisöllisyyttä on maalla.

Vierailija

Lapset ovat mummolassa ja sairastuneet kuumeeseen. Mieheni oli unohtanut pakata särkylääkkeet mukaan ja pappa on motissa lasten kanssa kotona kun ei ole autoa. Lapset valittaa päänsärkyä ja olin huolissani siitä, ettei lasten kipua saada hoidettua ennen kuin iltapäivällä kun mummo tulee kotiin. Olettaen, että hän ehtii apteekkiin ennen kuin se menee kiinni (klo13 tai 14).

Pappa piti mua ihan dorkana, kun hermoilin. Totesi vaan, että hän pyytää naapurin Paulia käymään apteekissa. Eikä siitä mitään tarvitse maksaa tai lahjoa, he auttaa sitten vuorostaan.

Minulle ei tulisi ikikuuna päivänä mieleen pyytää naapurista apua, vaikka olisi tarve. Ihana kuulla, että vielä jossain on hyväksyttyä tehdä näin ja avitellaan puolin ja toisin.

Tuli ihan joulumieli <3

Kommentit (8)

Vierailija

Maalla tosiaan autellaan toisiaan aivan ihanalla tavalla. Mekin täällä maalla asuessamme olemme monesti kääntyneet naapurien puoleen ja aina ovat olleet valmiina auttamaan.

Vierailija

Just eilen mieheni mietti, mistä saisi kantoapua kalusteiden kantoon. Joutui soittamaan veljelleen, joka ajoi toiselta puolen kaupunkia, kun ei täällä viitsi mennä naapureita vaivaamaan.

Muuttotalkoot alkavat olla tuntematon käsite, kun jokaisen tulisi hoitaa oma muuttonsa ja jos ei rahkeet riitä niin palkata muuttofirma.

Mutta onneksi jossain vielä autetaan pikkujutuissa, ja isommissakin, pyyteettömästi.

Vierailija

Tunnetaan kaikki naapurit ja monelta voisi tuossa tapauksessa pyytää apua. Kaikki vanhemmat katsovat myös muiden lasten perään. Turvallista ja mukavaa!

Vierailija

ja siten ei tule luonnollisesti oltua naapureiden kanssa tekemisissä. Varmaan jossain uudella asuinalueella tilanne vois olla eri, kun muilla on sama tilanne ja helpittäis puolin ja toisin.

ap

Vierailija

Me voidaan huoletta jättää esim. koira (vahtisellainen, joka oleskelee siis ulkona) kotiin kun lähdetään reissuun - naapurit käy ruokkimassa. He myös hakevat postin ja auttavat muutenkin aina kun vaan tarvitsee. Ollaan asuttu tässä pikkukylässä reilut 2 v ja meidät on otettu aivan ihanasti vastaan. Toki autamme itsekin aina kun tarvitsee ja yritämme muutenkin olla kaikessa mukana (esim. kylän, päiväkodin jne. toiminnassa).

Ihaninta on kuitenkin kyläkauppa, jonka puolesta koko kylä on taistellut. Siellä on ihan jonoksi ihmisiä; kyläkauppias hankkii kaikki erikoisuudetkin mitä vain keksii pyytää ja kuljettaa tarvittaessa kotiin. Esim. äitini, joka joskus on meillä hoitamassa lasta, voi vain soittaa kauppiaalle ja tämä tuo ruuat kotiin. Kauppa käy myös aukioloaikojen ulkopuolella :-)

Täältä en lähtisi ellei ole pakko. Kahdessa vuodessa olen ehtinyt unohtaa ne kaikki pienetkin hyvät puolet, mitä Helsingissä saattoi olla.

Uusimmat

Suosituimmat