Äh, pitikin mennä soittamaan yhdelle ystävälle...

Vierailija

Olen TARVINNUT taukoa hänen seurastaan, koska hän todellakin kuluttaa minut loppuun. No nyt olen saanut pitää parin viikon "lepotauon" ja päätin kohteliaasti soittaa ja kysyä miten menee.

No, kertoihan tuo. Tunnin verran valitti olemistaan, eikä sanallakaan kysynyt miten minulla menee. No, eihän se ikinä kysy. Sitten ilmoitti että tulee ehkä illalla kylään. Ei kysynyt sopiiko minulle, onko meillä muita suunnitelmia tai haluammeko kenties olla la-illan ihan rauhassa. Ehei, hän sitten tulee.

Ja heti perään ilmoitti, että "tulla tupsahtelee" meille aina silloin tällöin tässä joulunpyhien aikaan. Ilmoittamatta. Ja vuodenvaihteen jälkeen tarvitsee myös yösijaa aina silloin tällöin.

EIKÄ!!!!! En halua! Maailman itsekkäin ihminen. Ajattelin että ilmaisen välittämiseni tuolla puhelinsoitolla. No joo, ilmaisin sitten hyvin kun kerran taas tämä riistäytyy käsistä.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Oletko tosiaan sitä mieltä, että olen törkeä ja että minä olen ystävälleni haitaksi?

Tämä ystävä on ollut minulle tärkeä ja olen auttanut häntä vuosien varrella paljon. Mutta hän ei ymmärrä ystävyyden vastavuoroisuutta, sitä, että toistakin tulisi joskus kuunnella ja auttaa.

Hän on läheisriippuvainen, hän tällä tavoin tukahduttaa ihmiset ympärillään. Minä olen kuunnellut häntä tunteja päivässä, olen syöttänyt ja juottanut, olen kuljettanut tarvittaessa, hän tulee kylään aina ilmoittamatta ja viipyy kauan.

Hän ei koskaan ole kysynyt minulta, miten jaksan. Meillä on ollut hyvin haasteellinen vuosi ja olen aika loppu. Apuaan hän ei ole koskaan tarjonnut eikä kysynyt sairauksista tai muistakaan mitään. Vain hänen omat asiansa ovat tärkeitä.

Otin etäisyyttä, koska TARVITSIN taukoa hänestä, hän imi minun voimani loppuun. Olen ollut terapeutti hänelle jo vuosia. Ei se ole normaalia ystävyyttä. Mutta tein sen koska välitin. Nyt kun hieman yritin säädellä, että tapaisimme silloin kun molemmille sopii, sekö tekee minusta marttyyrin ja nenänvartta pitkin katselevan?

Hän ei ymmärrä, että ystävyys on vastavuoroisuutta. Itse en enää jaksa kun hän kuluttaa minut aina loppuun. Kuka minua kuuntelisi? Kyllä katson peiliin jos se on aiheellista. Nyt ehkä kääntäisin peilin kuitenkin tätä ystävääni kohti.

ap

Vierailija

ystäväksesi? Sitähän hän ei ole, ei ystävistä puhuta selän takan tuohon sävyyn kuin sinä teet julkisella palstalla.

Ehdotan, että katkaiset hetimiten välit tuohon ihmiseen, sillä hän ei ansaitse tuollaista "ystävää" kuin sinä.

Vierailija

Itse soittaa ja kuuntelee tunnin ihmisen kuulumisia ja sitten ihmettelee, miksi hän on tulossa kylään.. hei pahvi herätys! Oma vika, mitäs soitit!

Vierailija

epätyydyttävän ihmissuhteen jatkumaan vuodesta toiseen? It takes 2 to tango. Yleensä läheisriippuvaisen lähellä on joko toinen läheisriippuvainen, tai yleisemmin vielä narsisti. Terve ihminen ei yleensä tuollaista kuviota pidä vuosikausia yllä.

Vierailija

Olemme hyvinkin aikuisia, itse olen alle 40 ja hän vähän päälle. Eronnut rouva. Ja olen hänelle tärkeä, koska hänellä ei muita kuuntelevia ystäviä ole. Enkä nyt oikeastaan ihmettele miksi...

Mutta en jaksa enkä halua olla ihmisen ainoa poiju, se, joka pitää pinnalla. Kun omakin jaksaminen on kortilla.

Minun täytyy nyt sanoa kun hän illalla tulee, että hän on tervetullut reilun viikon kuluttua seuraavan kerran. Tosin, olen ennenkin sanonut näin, mutta hän ei usko. Hän vain tulee. Voi taivas.

ap

Vierailija

Ihan oikeasti, mun ei olisi pitänyt soittaa nyt joulun alla. Mutta kun ajattelin että häntä ilahduttaa kun soitan ja ilmaisen välittäväni, vaikka muuta apua en nyt jaksa / pysty antamaan.

No niin, nyt on sitten joulunpyhät pilalla kun tämä tyyppi pasahtelee paikalle minä hetkenä hyvänsä. Kenties kesken jouluaterian. Ja ei, en voi kutsua häntä tänne jouluksi eikä hän tulisikaan. Hän haluaa säilyttää vapauden "tulla tupsahdella" minne milloinkin ja milloin tahansa. Ja maailman pitää pysähtyä kun hän tulee.

TYHMÄ MINÄ!!! Nyt menee taas viikkoja kun saan hänet tajuamaan, ettei kotimme ole mikään rautatieasema jonne voi tulla ja mennä miten huvittaa.

ap

Vierailija

Kai siinä vaiheessa lähtee pois, kun soitat poliisit kotirauhan rikkojaa hakemaan...

Ketään ei ole pakko päästää omaan kotiin sisälle, jos ei halua.

Vierailija

ja viranomaisilmoittelu. Siis kun yritin ottaa etäisyyttä läheisriippuvaisesta. Saatiin 200 solvaavaa tekstiviestiä, häirikköpuheluja, meistä tehtiin kanteluja viranomaisille jne.

Nämä jotka moittivat ap:ta eivät tajua, millaisia energiasyöppöjä iilimatoja läheisriippuvaiset ovat.

Vierailija

Tuo on kyllä niin tuttua, että ystävä puhuu vain itsestään eikä kysy minun kuulumisiani mutta tuollainen kylään tuleminen vähän väkisin tuntuu oudolta ja erityisesti työsijan tarvitseminen. Minkä ikäisiä te olette ja minkälainen elämäntilanne ystävälläsi on? Onko perhettä?

Tämä on vähän kinkkinen tilanne....toisaalta ihmisellä pitäisi olla oikeus omaan hyvään oloon ja jos toisen seura ahdistaa aina yms. ei saisi olla pakollista olla sellaisen ystävä. Toisaalta ystävyyssuhteen lopettaminen tuntuu julmalta ja väärältä, voithan olla hänelle elintärkeä, henkilö joka pitää järjissään. Sinulla saattaa olla äärimmäisen tärkeä tehtävä hänen hyvinvointinsa kannalta...Hankalaa.

Vierailija

Viestisi on aivan törkeä. Muka "välittääksesi" soitat ja kyselet kuulumisia, sitten kun hän vastaa ystävällisyyteesi, haukut hänet selän takana internetissä. Luuletko olevasi joku marttyyri, jakelet seuraasi kun sinulle sattuu sopimaan, ja muiden pitäisi ymmärtää ottaa almusi vastaan mutta ei kuitenkaan tulla liian lähelle. Ystävyytenne ei ole tasapuolinen, koska katsot häntä nenävarttasi pitkin. HÄnen vuokseen toivon, että ystävyytenne loppuu.

Vierailija

itse olet tuollainen, joka "ystävyyden" nimissä kuvittelee voivansa tehdä ihan mitä tahansa.

Mullakin on sellainen ystävä, joka ihan oikeasti puhuu VAIN itsestään. Hän on monella tapaa ihana tyyppi, mutta kyllä seon aika selvää, että vielä koittaa sekin päivä, että mä en vaan enää jaksa tätä yksipuolisuutta.

Joten menkää kaikki vähän itseenne, kysyttekö koskaan kavereilta mitä heille kuuluu, vai onko tärkeintä, että SINÄ saat purkaa tuntosi?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat