Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miltä kuulostaa tällainen isä?

Vierailija

Olen 10-vuotiaan tytön yh. Isänsä asuu naisen kanssa, jolla myös lapsia edellisestä suhteesta. Naisen lapset ovat joka toinen viikko naisella. Tällöin lapseni isä osallistuu vieraiden lasten kuluihin, kuskaa heitä harrastuksiin, tekevät matkoja yhdessä jne.

Omaa lastaan tapaa joka toinen vkl, elareita maksaa 120 e/kk yli 3000 euron palkastaan. Muuhun ei osallistu rahallisesti. Koskaan ei soita lapselleen, eikä lapsen siellä ollessa tee lapsen kanssa mitään. Naisen lapsilla on omat ja hienosti sisustetut huoneet, minun lapseni nukkuu vierashuoneessa. Nyt on koko porukka etelässä. Minun lasta ei ottanut mukaan.

Kommentit (5)

Vierailija

ainakaan vetää hernettä nenään. Lapsen isä on velvollinen koristelemaan lapsen huoneen ym. Jos sen naisen lapsilla on kaikkea hyvää, niin et sä voi siitä isää syyllistää. Nimittäin siltä vähän kuullostaa.

-äitipuoli

Vierailija

sitä lapsiinsa, muttei sinun lapseesi, kyynel. Mutta elämä on.

Mietipä niin päin: miksi miehesi uudella naisella olisi mitään velvollisuuksia kustantaa hänen näkökulmastaan vieraan lapsen menoja? Esim. tähän matkaan liittyen, mikset itse maksanut puolta matkasta ja lapsen isä puolet? Kysyitkö? Vai oletitko, että puolet sinun lapsesi matkakuluista (siis mikä jää isän osuuden jälkeen) maksaa automaattisesti joku muu?

Vierailija

hyvä, että pitää huolta vieraankin lapsista. Oman olisi tietysti voinut ottaa etelään mukaan. Onhan se hienoa, että on sellainen vieras huone, jossa oma voi nukkua!

Uusimmat

Suosituimmat