Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kertoo ihmisestä se, että töissä tekee kaiken vaadittavan

Vierailija

ja aina vähän ylikin. Tekee tiimissä eniten töitä, jää viimeisenä ylitöihin. On ylikuormittunut, stressaanut, mutta ei kuulemma saa asiaan erityistä myötätuntoa muilta työtovereilta, jotka heilauttavat ovella kättään ja lähtevät perheensä pariin viettämään vapaa-aikaa silloin kun tämä henkilö jää kahvimukin kanssa vääntämään kaavioita ja taulukoita.

Sitten kun tämä ihminen lähtee kotiinsa, hän tajuaa, että kaikki työn ulkopuolella oleva repsottaa. Laskut rästissä, koti saastainen pesä, ei yhtään ystävää, ihmissuhteet hoitamatta. Hän makaa viikonlopun sohvalla, ei edes vaivaudu sänkyyn saakka. Hän kaapii tonnikalaa purkista ja juo mukitolkulla kahvia. Kuitenkin, maanantaia-aamuna hän on siistin ja huolitellun näköisenä ensimmäisenä työpaikalla, hymyillen ja vitsiä heittäen työtovereilleen. Ja pakertaa koko viikon taas apinan raivolla töissä.

Miten auttaisitte tätä ihmistä? Vai tarvitseeko hän apua? Hän on sisareni, enkä tiedä miten häntä auttaisin.

Kommentit (2)

Vierailija

En tiedä, miten ihan konkreettisesti voisit auttaa, mutta ihmisellä pitäisi olla muutakin kuin työ. Riittää, että tekee normaalityön normaalityöajan puitteissa. Itsekään en tätä osaa, ja olen kärsinyt työuupumuksesta.

Vierailija

Luulen, että siskosi on aivan tyytyväinen. Ainakin minä olin, vaikka ei se siltä vaikuttanut ehkä ulkopuolisen silmin.

Siskonsa tarvitsee kotiinsa perheenjäseniä, joille kotia voi laittaa. Jos olisi omia lapsia, niin silloin arvomaailmakin muuttuu ja kotielämästä tulee tärkeämpää kuin työstä. Vie siskoasi mukanasi paikkoihin, joissa ehkä voi tavata sen toisen perheenperustajajäsenen. Kannusta vaikka miesvaltaisiin harrastuksiin, jos ei muuten suostu lähtemään.

Uusimmat

Suosituimmat