Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vanhempien tehtävä ei ole toimia opettajana lapselleen vaan mielestäni se on opettajan ammattitaidottomuutta jos ei lapsi menesty koulussa. Odotin kiitettäviä arvosanoja, mutta lapsi ei useassakaan aineessa yltänyt kiitettäviin tuloksiin.



Olen erittäin pettynyt opettajaan, sillä muistan erittäin hyvin omasta lapsuudestani, että opettajan ammattitaito oli suorassa suhteessa omaan oppimenestykseeni.



Voinko vaatia ala-asteen opettajan hyllyttämistä tehtävistään? Olen testauttanut lapseni potentiaalin oppia asioita ja se on luokiteltu ikätasoaan korkeammaksi.



En ole niitä ihmisiä, jotka nöyristelisivät vallitsevien käytäntöjen edessä. Nykyaikaa on vaatia opettajiltakin tulosta ja mikäpä sen tarkempi mittari on kuin oppilaiden menestys.

Sivut

Kommentit (32)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä ei ole valittamista, todistukset on sellaisia kuin oletettiin olevan koetulosten pohjalta.



Vastaan niin kuin tämä juttusi olisi totta.

En syyttäisi opettajaa tilanteessasi vaan miettisin sitä onko lapselle asetettu liian kovat vaatimukset vanhempien toimesta tai lapsella ei ole resursseja enempään mitä sai.

OPTIMITILANTEESSA, eli kahden kesken aikuisen kanssa häiriöttömässä tilassa. Se ei ole verrannollinen luokkatilanteessa tapahtuvaan opetustilanteeseen kaikilta osin. Lapsesi on siis alisuoriutuja, koska ei saavuta taitojaan vastaavia oppimistuloksia ryhmätilanteessa.

Häntä ei ole "ohjattu" tutkimuksiin. Ikänsä puolesta (loppuvuoden lapsi) käytin hänet yksityisellä aikoinaan, jotta sain ammattilaisten arvioinnin hänen kypsyydestään opintielle. Miksikö ryhmä, -oli mahdollisuus saada useamman arvio, koska heilläkin opiskelutilanne siellä sillä hetkellä.



-Ap

kuule, oothan muistanut ottaa lääkkeesi! Vaikka siellä lääkärillä joutuisitkin odottaa niin mee hakeen uusia ja parempia. Nyky lääkityksesi ei ole kunnossa

Miksi?



En minä ainakaan ole koskaan auttanut ellei lapsi ole erikseen sitä pyytänyt ja tätä on tapahtunut äärimmäisen harvoin!



Kuitenkin lapsillani on ihan kiitettävät todistuksen kaikilla:) Taitavatkin siis olla tavallista fiksumpia kun osaavat käydä koulunsa ilman vanhempien erillistä koulustakin!?:)

jos tähän systeemiisi mennään (että jollei open oppilaat saa kiitettäviä niin ope on huono ja kenkää) niin sen jälkeen jokainen opettaja on huippuope ja kaikki lapset saavat kiitettäviä, osasivat tai ei.



Lainaus:

Nykyaikaa on vaatia opettajiltakin tulosta ja mikäpä sen tarkempi mittari on kuin oppilaiden menestys.

Moni asia on muuttunut omasta kouluajastani. Opettaja sanoi heti alkuvuonna, ettei omaa lasta kannata opettaa, jottei mene sekaisin eri käytännöistä. Hänen toivettaan olen kunnioittanut.



Esimerkiksi käsiala on muuttunut kouluajoistani niin, etten ole esim. siihen voinut puuttua millään tavalla.



-Ap

Tuntiaktiivisuudesta tai sen puutteesta opettaja ei ole vihjannut lukukauden aikana missään keskusteluissamme.



Nykyään moni ammattitutkinto peustuu näyttötutkintoon, joten mielestäni on lähes naurettavaa painottaa tuntiaktiivisuuteen. Vuoropuhelu on luonnollisesti aina opiskelussa tervetullutta opettajan ja opiskelijan välillä.

Musta vanhempien ei tarvi TEHDÄ lapsen kanssa läksyjä. Ennemminkin se on huono juttu, jos TEKEE läksyjä. Kiinnostus lapsen tekemiin läksyihin on ihan eri juttu, ja se, että on saatavilla, jos lapsi apua tarvitsee.



Kyllä minusta on opettajan syytä katsoa peiliin jos oppilaat ei opi tarvittavia asioita ihan opettajan johdolla!! Ei nykyaikanakaan koulu ole vanhempien heiniä vaan kyllä siitä ihan normaali lapsi "yksinkin" selviää!!



Tää on ihan totta! Työssäni kyllä huomaan, jos useampi oppilas on "pihalla" opettamastani asiasta. Silloin otan pari askelta asiassa taaksepäin, ja opetan asian uudestaan. Ja huolehdin siitä että kaikki pysyy kärryillä. Sehän se on open työ, eikö vaan?

MUTTA, on tietenkin oppilaita, jotka ei vaan pysty oppimaan samassa tahdissa muiden kanssa, mutta se on sitten eri asia. Siihen ei riitä vaikka kertaisi kuinka.

Kuitenkaan sellaista opea ei olekaan, joka saisi oppilaan oikeasti oppimaan yhtään mitään, jos lapsi ei itse tee mitään. Ope ei "kaada" oppia lapsen päähän, vaan lapsen täytyy asiat itse aktiivisesti omaksua.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat