Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanalliset arvosanot todistuksessa ovat epäoikeudenmukaisia! Lapseni

Vierailija

ja hänen serkkunssa ovat samalla luokalla. Matematiikassa syyslukukaude kokeide tulokset olivat seuraavat: päässälaskukoe lapsellani 19/20 ja serkulla 14/20. Kokonaisvaltainen koe lapsellani 25/27 ja serkulla 18/27. Kertolasku koe lapsellani 40/40 ja serkulla 30/40. Viimeinen matikan koe lapsellani 28/29 ja serkulla 20/29.

Ja todiskuksessa molemmilla rastit neljässä osisossa siinä toiseksi parhaassa kohdassa! Onko reilua??? Molemmat lapset open mukaan osallistuvat hyvin tunnilla. Johtuuko siitä että serkku on lääkäripariskunnan lapsi ja itse olen vain köyhä yh? Ei kovin reilulta tunne lapseni puolesta. Ilmeisesti ope luokitellut päässään, ettei tuo niin hyvä ole. Kyseessä tokaluokkalaiset lapset.

Kellään vastaavia kokemuksia ja voisivat opet kommentoida.

Sivut

Kommentit (71)

Vierailija

sai 40/40 ja kirjatehtävät aina kaikki oikein Ja vanhempainvartissa opettaja sanoi, että lapsemme osallistuu matkikankin tunnilla aktiviisesti. Luulisi että edes kohdasta "osaa kertotaulu 2-5" antaa arvosanaksi sen korkeimman, mutta ei kun toiseksi paras siinäkin. Eipä kannusta tosiaan yhtään. ap.

Vierailija

Tottakai poikasi olisi pitänyt saada parempi arvostelu. Mua myös inhottaa tuollainen epäoikeudenmukaisuus. Mutta jossain vaiheessa se epäoikeudenmukaisuus korjaantuu.

Meidän poika sai kaikista ns. lukuaineista parhaat mahdolliset arvosanat, mutta hän on todella etevä, kokeista tullut täysiä kymppejä, niin kielistä, matikasta kuin ympästä ja uskonnosta.

Ihana kolmasluokkalainen!

Vierailija

Eli ei ainakaan pärstäkertoimen mukaan sillämeidän sievä ja kiltti tyttö sai aika huonot arviot eli ei auttanut vaikka on söpö ja kiltti kun on huono aineessa niin huonot arviot sai.

Vierailija

lapset vertailevat koe numeroitaan sekä todistuksiaan. Naureskelevat myös kun ovat hyviä perseennuolioita ja saavat sillä parempia numeroita=( kuin ansaitsisivat.

Vierailija

arviointeja ja numeroita ala-asteella vaikka olin aina luokan paras kaikissa kokeissa. Siis ihan kaikissa. Pärstäkerroin vaan ei ollut oikea. Yläasteella ja lukiossa sitten aloin saada niitä kymppejä, ja monet ala-asteella itseään hyvinkin fiksuiksi luulleet lapset putosivat junasta. Eli pointti on se, että ei kannata välittää noista alkuvuosien älyttömistä arvosteluista, ne ovat väliaikaisia vain.

Vierailija

Siis koenumero pitäisi olla yhtä kuin numero todistuksessa. Mitä järkeä on siis enää todistuksilla, jos koearvosanat ovat riittävä näyttö osaamisesta?

Vierailija

tietääkseni vaikuttaa muutakin kuin arvosanat testeistä ja kokeista. Tunti osallistumisella on myös iso asia numeroiden osalta... jospa tuo serkku on tunneilla aktiivisempi..............

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat