Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huutonet, postin hukkaama (?) paketti - mitä nyt?

Vierailija

Ostin vaatteen luotettavalta myyjältä, positiivisia palautteita kaikki. Mutta ei ole paketti tullut perille eikä ole meidän postissakaan.



Mitäs nyt? :0

Kommentit (14)

Vierailija

Lainaus:

Jos myyjä on lähettänyt ja pakettia ei kuulu, niin pitäisi tehdä postiin katoamisilmoitus paketista.




On kuulemma postittanut pari viikkoa sitten mutta ei vaan kuulu...



Miten rahat ja palautteet?



ap

Vierailija

että postissa menee näin joulun aikaan muitakin paketteja, eli joko ne lähetykset myöhästelevät tosi rutkasti tai sitten ne tontut hävittelee niitä lämpimikseen.

Vierailija

Itse suhtaudun ainakin, että palaute on saatu, joten kaupat oli sitten siinä. Voi olla sinunkin myyjäsi kohdalla todennäköistä, että laittamalla neutraalin palautteen neuvotteluyhteytesi myyjään katkeaa siihen paikkaan. Ainakin minun kanssani kävisi niin.

Vierailija

katsotte, josko postin katoamisilmoituksesta olisi hyötyä. Siis odotatte ensin sen tuloksia ennenkuin hötkyilette yhtään mitään muuta.



Ota huomioon myyjän kanssa keskustellessasi, että hän taas epäilee sinua, että olisit paketin saanut, mutta yrität huijata, ettet olekaan saanut. Näitäkin huijareita valitettavasti on huutonetissä vaikka kuinka.



Suhtaudu siis itse selvittelyyn aikuismaisesti ja ota huomioon myön myyjän epäilevä suhtautuminen sinun rehellisyyteesi, niin silloin asiasi kyllä selviävät ja ehkä pääsette sopuu 50% kustannuksista kummallekin. Jos kuitenkin myyjän ilmoituksessa lukee, ettei korvaa postin hukkaamia, niin sitten selvittelet asian vain sinun ja Itellan välillä.



Palaute kannattaa jättää kokonaan antamatta, jos et vielä tiedä ratkaisua välttääksesi tuon myyjän epäilyksen puhkeamisen. Jos joudutte ristiriitoihin, olet aika heikoilla. Et pysty väkisin saamaan myyjää korvaamaan sulle yhtään mitään, eikä edes apua tule, jos menet ennen aikojasi laittamaan myyjälle edes neutraalia. Monet kokee, että neutraali on melkein kuin nega,



Onnea yhteistyölle myyjän kanssa, että asia ratkeaisia hyvin.

Vierailija

Senhän voi muuttaa positiiviseksi kun asia selviää. Minusta on ihan oikein, että muille käyttäjille annetaan mahdollisuus pohtia myyjän luotettavuutta. Paketin ostamisesta ja maksamisesta on kuitenkin jo kuukausi!



ap

Vierailija

Oliko nimenomaan _paketti_?



Onko lähettäjällä se seurantakoodi?



Onko lähettäjä tehnyt postiin katoamisilmoituksen?



Oliko paketti minkä arvoinen?



Oliko paketissa myös lähettäjän nimi päällä?



Nämä mielestäni oleellisia tietoja asiaa selvitettäessä. Joskus paketit voivat hukkua, paras tapaus oli kun paketti oli vuoden hukassa ja palasi ulkomaan reissultaan. Toivotaan, että paketti löytyy. Jos lähettäjä on ok, niin hän selvittää nuo asiat sinun ja postin kanssa.

Vierailija

Mikäli myyjällä on seurantakoodi, niin hänhän kyllä näkee, että onko tuote noudettu postista vai ei. Tällöin myyjä kyllä tietää, että onko alkuperäinen huijari vai ei.

Vierailija

Seurantakoodin olemassaolosta ei tietoa, ei sitä ainakaan ostajalle ole lähetetty. Paketin arvo postikuluineen alle 30 e, eikä tietoa onko lähettäjän nimi siinä mukana.



Myyjälle on nyt laitettu neutraali palaute. Ostohetkestä on jo yli kuukausi.



ap

Vierailija

jos onkin maxikirjeenä tullut?? silloin ei ole tunnusta



pyydäppä myyjältä se seurantatunnus, sillä saat netistä selville missä paketti on



katso mitä hän vastaa tuohon seurantanumeron kysyntään

Uusimmat

Suosituimmat