Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä ärsyttää!

Vierailija

Hyvällä ystävälläni on useamman kuukauden jo ollut suhde naimisissa olevaan mieheen. Miehellä on kolme alle kouluikäistä lasta, joista nuorin joskus viime keväänä syntynyt. Itse olen naimisissa ja kolmen pienen lapsen äiti, niin olen moraalisoinut tosi paljon ystäväni toimintaa, koska tiedän että suhde on hänenkin etiikkaansa vastaan. Mua ärsyttää tosi paljon ystäväni hehkutukset, kuinka ihania ja romanttisia iltoja heillä on ja kuinka kukaan mies ei voi häntä sillä tavalla sängyssä tyydyttää jne.! Sitten toisena päivänä hän soittaa ja itkee puhelimeen, kuinka mies ei ole koko päivänä soittanut tai viestitellyt tai kuinka mies ei päässytkään tulemaan... Minä sanoin nyt viimeksi puhelimessa, että eikö se ole ihan hyväkin, että mies viettää aikaa perheensä kanssa -jossa hänen tulisikin olla... Ystäväni suuttui, kun minä en ymmärrä, kun hän on niin yksinäinen! Itse hän ei ole aikoihin kysynyt, että mitä minulle kuuluu tai ehdottanut mitään yhteistä tekemistä... Kun hän ei voi suunnitella menoja, kun ei tiedä jos vaikka tämä mies tulisi käymään... Ollaan tunnettu pitkään ja oltu tosi hyviä ystäviä, mutta nyt alkaa tuntua, että tämä vaikuttaa negatiivisesti ystävyyteemme. Mietin, että sanonko kohta suoraan, että pelkään hänen suhteensa kariuttavan meidän ystävyyden! Kuitenkaan tästä suhteesta hän ei tule koskaan saamaan mitään pysyvämpää...

Kommentit (8)

Vierailija

parisuhteesi kasassa pysymisestä, miltä tuo selostuksesi nyt vahvasti kuullostaa.

Ei ole sinun asiasi moralisoida ystävääsi, se ei ole tehtäväsi. Voit tukea jos haluat, ei muuta.

Jos katsot että on järkevää katkaista suhde ystävään sen takia että pelkäät miehesi käyvän vieraissa, niin jep jep...

Vierailija

En osaa ehdottaa, mitä tehdä, mutta ei sinun kannata pelkäksi hänen kuuntelijakseenkaan jäädä, jos hän ei muuta tee kuin purkaa suhdettaan, jonka jatkaminen on väärin. Älä hylkää, tue tarvittaessa, mutta harvenna yhteydenpitoa? Sano, ettei kiinnosta? Minä en jaksaisi tuollaisessa tilanteessa olla tekemisissä.

Eri asia ne, joiden mielestä pettäminen on ok, mutta sinä ajattelet toisin ja voit toimia sen mukaan.

Vierailija

Ystävälläni oli pitkäaikainen suhde varattuun mieheen. Itseäni ärsytti aivan suunnattomasti enkä voinut kuin paheksua. Ajhattelin kuitenkin, että ystäväni tekee omat virheensä ja minun asiani ei ole niitä kommentoida, siksi en sanonut asiasta mitään. He ovat vieläkin yhdessä ja odottelen vain aikaa jolloin ystävänikin joutuu petetyksi (uskon, että se tulee vielä tapahtumaan) ja hän vihdoin tajuaa totuuden.

Vierailija

mä ainakin sanoin vastaavassa tilanteessa että en halua noista asioista jutella enkä suostu auttamaan/salailemaan jne... muussa mielessä voidaan pitää yhteyttä. käytännössä yhteydenpito loppui koska naisen aika meni vahdatessa koska mies tulee tai soittaa.... ja sillä tiellä on edelleen. en hirveästi sure monen vuoden ystävyyttä, koska tajusin, että me ollaan moraaliltamme aika ääripäät..

Vierailija

Lähinnä ärsyttää se, että ystäväni ei puhu enää mistään muusta! Hän ei kysy, mitä minulle kuuluu tai ei puhuta mitään normaaleja asioita tms. Ja myös se ärsyttää, ettemme voi tehdä tai suunnitella yhdessä mitään kivoja juttuja, kun ei voi tietää, milloin mies pääsee kotoaan vilahtamaan... Minua ei kiinnosta kuulla heidän seksijuttujaan! Tai vastaavasti minua ei kiinnosta enää kuunnella itkuista ystävääni, kun hän on mustasukkainen miehen vaimolle ja perheelle. Tottakai olisin hyvän ystäväni puolesta onnellinen, jos ystäväni löytäisi elämänsä miehen ja olisi hänen kanssaan onnellinen! Mutta kun tällä miehellä ei ole aikomustakaan jättää perhettään...

Uusimmat

Suosituimmat