Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

haluisin jonkun vaalean, vaikka Pentikin Vaniljaa.

Sivut

Kommentit (26)

mut mitä tarkoittaa siellä sivuilla kun on oranssi neliö siinä kohtaa, missä muissa asiastoissa tiedot esim.. saatavuustakuu? onko tän Aino-sarjan tekeminen siis jo lopetettu?

Käytössä on valkoinen (täysin puhtaan valkoinen,kuvioton) "halpis" astiasto.

Ainoa vaatimus arkiastioilleni on valkea väri,se et ne on ohutta posliinia ja että samaa sarjaa saa helposti lisää ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla on kahviastiastoja 24 erilaista sarjaa, uusin Iittalan punainen Taika. Ruoka-astiastoja on kymmenkunta erilaista. Jos pidän jostakin astiastosta, ostan sen. Tilaa vievät, rahaakin toki, mutta suurin osa on kirppari- tai huutokauppalöytöjä. Keräilyn aloitin 15 vuotta sitten Arabian kulta-aika -lautasilla. Sitten ostin KULMIKKAAn kesäkukan (Arabia), Se on vientiin tehty, joten sitä ei ole suomessa kellään. Pidän hirveästi Royal Albertin Old Country Rose-sarjasta, joista minulla on täysi kahvikalusto, samoin Moonlight Rosesta. Maksaisin maltaita, jos saisin vielä käsiini 4 punaista old country roses-teekuppia (suuaukko 10 cm). Mutta niitä saa vain Lontoosta eikä ole visaa.

Uniikkia keramiikkaa. Näin jo yhden ihanan astiaston, mutta se oli liian kallis. Lautaset maksoivat 40 euroa kappaleelta, enkä ole valmis maksamaan ihan niin paljon.

vieläkö himoitset amapola-astiastoa? minulla on aivan käyttämätön sarjan iso kulho /terriini, kannellinen .ihastuin joskus sarjaan ,mutta keräily jäi pahasti kesken ja tuo astia on enää jäljellä. myisin nyt mielelläni koska se on ainut tuon sarjan osa eikä sovi muihin astioihini.

niin halpa kuin jotkut merkittömät. Mutta siis halvempi kuin saman firman muut mallit.

Itse kyllä tykkään niistä juhlavammista enemmän. Meillä on jo monta astiastoa, 12 hentelle kaikki, ja pitäisi kai vähän rajoittaa. Mutta ehkä joskun ostaisin jonkun kauniin klassisen kermanvärisen. Vaikka sitten Villeroy & Bochilta.

Arkena käytetään Teemaa eri väreissä, mutta valkoinen astiasto juhla-astiastona on mielestäni ainoa mahdollinen. Se on tarpeeksi juhlallinen itsessään ja helposti muunneltavissa.

Mulla on useampaakin astiastoa, mutta yhtä on eniten ja olen siihen erittäin tyytyväinen: v&b Manoir. Nyt sen valmistus valitettavasti lopetettin, mutta en ole yhtään kyllästynyt siihen sen 15 v aikana, jonka sitä keräsin. Oli hyvälaatuinen, edullinen ja ajaton ja helppo muunnella erilaisilla kattauksilla erilaiseen tunnelmaan.

Meillä on Royal Doultonia tilattuna. Visa tietysti tarvitaan.

Lainaus:

Minulla on kahviastiastoja 24 erilaista sarjaa, uusin Iittalan punainen Taika. Ruoka-astiastoja on kymmenkunta erilaista. Jos pidän jostakin astiastosta, ostan sen. Tilaa vievät, rahaakin toki, mutta suurin osa on kirppari- tai huutokauppalöytöjä. Keräilyn aloitin 15 vuotta sitten Arabian kulta-aika -lautasilla. Sitten ostin KULMIKKAAn kesäkukan (Arabia), Se on vientiin tehty, joten sitä ei ole suomessa kellään. Pidän hirveästi Royal Albertin Old Country Rose-sarjasta, joista minulla on täysi kahvikalusto, samoin Moonlight Rosesta. Maksaisin maltaita, jos saisin vielä käsiini 4 punaista old country roses-teekuppia (suuaukko 10 cm). Mutta niitä saa vain Lontoosta eikä ole visaa.

No riippuu tietysti mihin vertaa, mutta esim. tuo Manoir on ollut halvempi kuin Arabian ja Pentikin suurin osa sarjoista. Ei nyt Teemaa halvempi, mutta varmaankin halvempi kuin vaikka Pentikin Vanilja tai Arabian Paratiisi. Uskoisin, että V&B:llä on edelleenkin monia varsin edullisia ja hyvälaatuisia sarjoja. Toki siellä on tosi kalliitakin sarjoja, kuten luuposliiniset tai kullatut tai käsin maalatut sarjat. Itse keräilen myös vanhempia Arabian astiastoja ja ne ovat mielestäni parempilaatuisia kuin uudemmat Arabian astiat.

No luulisi olevan tuollaiselle harrastajalle Visa vain pikkuinen järjestelykysymys! ;-)

Saako kysyä, että minkälaisia aterimia sulla on? Entä laseja?

Meillä muuten tämmöistä astiahulluutta on liikenteessä molemmin puolin sukua (isäni äiti oli paha) ja ei tuo äitinikään ole ihan huono, joten perimä mullakin on paha. Mullakin on useampaa astiasarjaa - kotona v&b juhlaan, arjessa Pentikkiä ja Arabiaa ja kakkosasunnolla v&b:n toinen valkoinen sarja ja kahta vanhaa Arabiaa ja mökille on odottamassa vielä yksi hienompi Arabian sarja. Mulla ei kyllä mitään sarjaa hirveästi, mutta omalle porukalle + parille vieralle riittää aina erilaisia kattauksia/tunnelmia varten.

Niin ja väännän nyt veistä haavassasi - äidilläni on Amapolaa. Mäkin ostelin sitä hälle silloin lopetuksen aikaa jostain Kajaanista vielä.

perusvalkoiset, toisenväriset arkilautaset ja sitten koristeellisemmat.

Koristeellisena vaihtoehtona tykkäisin muuten tosi paljon Taika-astiastosta, mutta kun ne hiton ruokalautaset ovat niin jättiläisiä etteivät mahdu meidän pesukoneeseen. Vähentää halua käyttää niitä kun ne joutuu tiskaamaan käsin.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat