Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apu halkeileviin sormenpäihin? Please, auttakaa!

Vierailija

Minulla on sormenpäät ruvenneet halkeilemaan ihan verille/lihaan asti, todella kipeitä.

Olen kokeillut rasvoja, mutta ei auta. Parannuttuaan ovat pari päivää ok, mutta sitten taas ovat kynnenvierestä auki. Kädet eivät edes ole kuivat.

Mitä vitamiinia tai hivenainetta pitäisi syödä? Tai mikä rasva auttaisi?

Kommentit (10)

Vierailija

Mitä kaikkia rasvoja olet kokeillut? Olen ihopkl:lla töissä ja hoidan paljon käsi-ihottumasta kärsiviä. Sinuna varaisin ajan lääkärille, sitä kautta saat varmasti asiat kuntoo. Kyllähän vitamiinit ja hivenaineet ovat tärkeitä, mutta vaivasi kuulostaa jo pitkittyneeltä, joten suosittelen lääkärin vo:ta

Vierailija

ennen oli haavja sormen päissä, rystyset verillä jne.

A-creme on loistava, saa luontaistuotekaupoista. Kyseinen rasva on käytössä ruotsissa mm. lastensairaaloissa.

Vierailija

yöksi reilusti rasvaista rasvaa, esim. Locobase repair ja päälle puuvillahanskat. Vältä pesuaineita ja liiallista pesua, rasvaa vähintään kahdesti päivässä. Tarvittaessa Sibicortia, jos vaikuttaa ihottumalle.

Ja vitamiinit kuntoon lisäksi. Jos olet sairastellut / ollut yksipuolisella dieetillä, niin kunnon vitamiinikuuri käyntiin.

Vierailija

kerran lääkärille sanoin jonkun muun käynnin yhteydessä ja sain reseptirasvaa vaivaan. Parantuivat paljon nopeammin ja parin vuoden jälkeen ovat sormenpääni päässeet parantumaan kokonaan.

Vierailija

sormenpäät allergiasta. Jos syön sopimatonta, tai käsin käsittelen ruoka-ainetta jolle olen allerginen halkeaa sormenpäät. Ainakin appelsiini, tomaatti, omena , monet raa`at kasvikset aihteuttavat sormempäiden halkeilua.

Uusimmat

Suosituimmat