Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laittakaa mulle lapsellisen/äitiriippuvaisen miehen tuntomerkkejä!

Vierailija

Olen aika kokematon miesten kanssa, vaikka mulla lapsi onkin. En oikein tiedä mikä on "normaalia" miehen käytöstä. En halua joutua nalkkiin, joten kertokaa miten vältän parhaimmin tällaiset ukot.

Kiitos!

Kommentit (7)

Vierailija

- Äidistä ei koskaan saa sanoa mitään pahaa. Ei edes aiheesta vähän kritisoida, vaikka äiti tekisi miten päättömiä, epäloogisia tai ristiriitaisia temppuja. Vetoaa esimerkiksi siihen, että äiti on vanha ihminen, sitä pitää ymmärtää.

Esimerkkejä: Haluan ostaa kaupasta sämpylöitä. Mies sanoo, että kotona on pakastimessa hänen äitinsä leipomia sämpylöitä, joten uusia ei tarvitse ostaa. Mietin hiljaa mielessäni, että ne sämpylät maistuvat tuoreenakin lastulevylle, saati sitten kuukauden pakastimessa oltuaan. Sanon normaalilla vaimealla kauppakeskusteluäänellä, että haluaisin ostaa näitä tuoreita ja hyvänmakuisia, kun äidin kotisämpylät ovat jo menneet vanhaksi. Mies loukkaantuu ja puhuu minulle seuraavan kerran ostosreissun päätteeksi autossa, ja väittää, että loukkasin hänen äitiään julkisesti (vieraassa kaupungissa, jossa kukaan ei tunne hänen äitiään) huutamalla hänen tekemistään sämpylöistä kaikkien kuullen.

Miehen äiti nousee kukonlaulun aikaan ja laittaa ruokaa koko päiväksi ja vie ruuat eteiseen jäähtymään - sieltä sitten itse kukin lämmittelee ruokaa silloin kun sopii. Ihmettelen minulle uutta käytäntöä, sillä minun lapsuudenkodissani ja kaikissa tuntemissani perheissä ruokaa laitettiin aina silloin, kun oli tarkoitus syödä, ja kaikki söivät yhtä aikaa. Mietin, miksei kukaan syö ruokaa silloin, kun se on laittamisen jäljiltä lämmintä, miksi sen pitää ensin jäähtyä ja sitten lämmitetään uudelleen. Tämä siksikin, kun sähkönkulutusta ja muutakin rahanmenoa varottiin niin tarkkaan. Mies tiuskii, ettei hänen äitinsä tapaa saa arvostella.

Miehen äiti korostaa puheissaan joulun kristillistä merkitystä ja pitää joulukirkkoa, virsiä, jouluevankeliumin lukemista ja kristillisiä koristeita elintärkeinä osina joulua. Sitten kuitenkin hän ostaa hyvin turhia ja materialistisia krääsälahjoja, joissa selvästi määrä merkitsee enemmän kuin laatu tai tarpeellisuus, saati sitten saajan mieltymykset. Pohdiskelen miehelle tätä mielestäni ristiriitaista käyttäytymistä, ja mies loukkaantuu ja käskee minun olla kiitollinen lahjoista. Sain siis puolentusinaa paketillista Tiimarin avaimenperiä, lähetyskirpputorin roinaa ja kaikkea muuta, mitä pidän lähinnä pikkulasten joulukalentereihin sopivana sälänä enkä aikuisten toisilleen antamina joululahjoina.

Vierailija

jonka mielipiteet ovat samat kuin äidillä-KAIKESSA.. Mutta en tiedä miten voit välttää tällaiset miehet jo ennenkuin pääset tutustumaan kunnolla..

Vierailija

Äiti on makutuomari asioissa ja viimeistään muuttaessanne yhteen Äiti on se, joka sisustaa teidän kotinne. Ja jonka kuva on yöpöydällä.

Vierailija

Lista katsottuna omaa miestäni. Ahem!

* Kyvyttömyys nähdä omia virheitä pahoina edes silloin kun ne sitä ovat

* Kyvyttömyys katsoa pidemmälle tulevaisuuteen kuin huomisiltaan

* Välinpitämättömyys yhteiskunnan normeja kohtaan jo siinä määrin että se ei ole hauskaa; pankkiasiat hoituvat kuulemma sunnuntaiaamusta samalla kun käy Kelassa (nyt ei ole kyse nettipalveluista).

* Oman ulkomuodon kuvittelu jumalaisena

* Vaikka rahaa olisi, aina ottamassa vastaan esim. rahaa äidiltään

Vierailija

lapsuudenkodin tapoihin tai äitiinsä. "Meidän äiti teki aina näin perunamuussia", "meillä oli aina joulukuusi loppiaiseen asti, kuusen kuuluu olla loppiaiseen asti".

Vierailija

Se on aika varma merkki. Ei ilmoittele menemisistään ja valitsee monesti jätkäporukan menot mieluummin kuin koti-illan sinun kanssasi.

Uusimmat

Suosituimmat