Mieheni silmät kyyneltyivät eilen.

Vierailija

Hän kertoi minulle 20 vuotta sitten tapahtuneesta asiasta. Ala-asteella hänen rinnakkaisluokallaan oli tyttö, jota kaikki kiusasivat. Tämä tyttö oli likaisissa vaatteissa, vähän huonommasta taustasta ja pikkuisen outo. Häntä kiusattiin aina, joka päivä. Mieheni tunnusti eilen, että hän oli kerran ollut mukana porukassa, jossa yksi poika oli huudellut tälle tytölle rumia asioita. Ja miestäni painaa edelleen se, että hän ei ollut vaientanut tätä poikaa. Ja häntä ahdistaa, että tuliko hän loukanneeksi tätä tyttöä. Mietti eilen, mitä hänelle mahtaa kuulua, ja onko selvinnyt. Mieheni ei ole koskaan kiusannut ketään, ja jo tuo mukana oleminen kyseisessä porukassa ahdistaa häntä vieläkin.

Jos sinä tyttö siis luet tätä palstaa, ja mietit, että kyseessä voisit olla sinä, niin minun urheilullinen, pienen kunnan keskustassa asunut entinen luokkatoverisi A pahoittelee tätä asiaa ja haluaa pyytää sinulta anteeksi 20 vuotta myöhemmin.

Kommentit (3)

Vierailija

Kyllä minullakin on huono omatunto kouluajasta eli siksi olen eri mieltä kakkosen kanssa. Luokallamme oli tyttö jota kiusattiin koska hän oli erilainen. Loppujen lopuksi tyttö vaihtoi koulua.

Minä en itse häntä kiusannut, mutta seurasin kyllä vierestä, kun muut kiusasivat. Minulla on huono omatunto asiasta, koska ne jotka hiljaa asian hyväksyvät yrittämättä sitä muuttaa ovat aivan yhtä syyllisiä kuin kiusaajatkin. Ymmärrän siis miestäsi aivan täysin. Lapset ovat julmia ja ikävä kyllä aikuisena ei voi lapsena tehtyjä asioita enää muuttaa.

Vierailija

Onko hänen / teidän elämässä tapahtunut hiljattain jotakin traagista?

Muuten en ymmärrä, miksi aikuinen mies tuollaisesta asiasta murehtisi. Sen täytyy liittyä johonkin ajankohtaiseen ongelmaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat