Imetyksen lopetus varhaisessa vaiheessa.

Vierailija

Onko kohtalotovereita? Imetys piti lopettaa lapsen ollessa 2 kuukauden ikäinen. Eilen aamulla oli viimeinen imetys ja olen itkeskellyt sitä vieläkin. Syynä aloittamani lääkitys.

Kommentit (9)

Vierailija

Itse lopetin imetyksen vielä aikaisemmin ja olin ihan rikki asian takia pitkän aikaa. Mutta aika parantaa haavat ja nyt poika 3v ja terve kuin pukki!

Vierailija

jolla voi imettää????

Lääkärit kun ei satu tietämään asiasta mitään... Sanovat vaan tylysti asiakkaalle errä se on voi voi...

Vierailija

Onneksi tarinalla oli onnellinen loppu. Itse olen sairastunut synnytyksen jälkeiseen masennukseen ja lääkityksenä on Cipralex sekä Oxamin. Lääkäri ei suositellut imetystä, vaikkakin neuvolan terveydenhoitajan mukaan imetystä olisi voinut jatkaa. Itse en halua vauvaani näitä lääkeaineita.

ap

Vierailija

Lainaus:

jolla voi imettää????

Lääkärit kun ei satu tietämään asiasta mitään... Sanovat vaan tylysti asiakkaalle errä se on voi voi...

ap

Vierailija

Tänään tuntuu vähän paremmalta, etenkin kun poika on ollut tänään aivan ekstrahurmaava :) En tietenkään halua omaa terveyttäni vaarantaa, siksi aloitinkin lääkityksen. Koko perhe itse asiassa kärsi itkukohtauksista, ahdistuksesta, kiukkuisuudesta, jne. Olo on jo päätöksen tehtyäni parempi, vaikkei Cipralexin vaikutus vielä tunnukaan.

ap

Vierailija

Onneksi lapsi oli silloin jo 1v9kk että olen onnellinen siitä että sain imettää noinkin kauan. Nyt myöhemmin mulle on vaihdettu lääkitys ja nyt on sellainen mikä on kuulemma turvallinen raskauden ja imetyksen aikaan. Olen silti katkera ettei lääkäri edes suostunut keskusteleen asiasta vaan vaatimalla vaati että lopetan imetyksen. MRRRRR

Vierailija

vauvani ollessa 3kk, mulla nousi verenpaine hurjiin lukemiin (yli 200/137) imettävälle oli vain yhtä ainutta verenpainelääkettä olemassa ja lääkäri sanoi, että jos se lääke ei auta, mun pitää lopettaa imetys ja sit vaihdetaan lääke.

Minä sanoin, että en todellakaan halua lopettaa imetystä, kun vauva on vielä niin pieni. Lääkäri tostesi minusta hyvin kylmästi, että on maailmassa vauvoja, jotka eivät ole koskaan saaneet paljon rintamaitoa ja häanestä 3kk imetys on tosi hyvin! Itse haluaisin imettää kauan. Nyt vauvani on 7kk ja imetän yhä, onneksi verenpainelääkitys kävi minulle. Lääkäri kyllä totesi jälkeenpäin, että lääke vaihdetaan sitten, kun imetys loppuu. Onneksi minä "selvisin". Mutta tilanteeni takia ymmärrän sinua täysin hyvin, miltä sinusta tuntuu!!!!!

Ei minustakaan ollut suuri lohtu, ettei kaikki imetä yhtään....

Mutta tietenkin terveys on laitettava etusijalle, vaikka se tuntuu kamalan pahalta sen takia lopettaa imetys. Tsemppiä sinulle...haluatko kertoa mihin vaivaan oli lääkitys, että imetys ei sopinut?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat