Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

2,5 vuoden ikäero lapsilla; tuplarattaat vai seisomalauta?

Vierailija

Pitäisi päästä kulkemaan mm. Helsingin keskustassa. Kokemuksia?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Meillä ikäeroa 1v3kk ja pärjätty mainiosti seisomalaudalla. On myös sellainen vaihtoehto, että pienempää kantaa esim. liinassa/repussa, miksi tuplat tai seisomalauta ainoa vaihtoehto?

Vierailija

sehän seisoo siinä sun ja rattaiden välissä ja mulla ainakin on vielä kädet molemminpuolin lasta.

JA meillä on mennyt niin, että kun keskimmäinen syntyi, esikoinen oli 2-v 4kk. En ostanut tuplia, ja seisomalaudalla pärjättiin ihan hyvin. Mutta kun saman rapun tyyppi sanoi, että voidaan huoletta lainata heidän tuplarattaitaan, niin kyllä mun tuli niitäkin käytettyä. Esikoinen varsinkin tykkäs, kun pääsi taas rattaidenkin kyytiin. Tosin ei olisi sitten kävellyt enää oikein millään. Joten kun 4-v synttärinsä lähestyi, sanoin, että vedän siihen rajan, 4-vuotiasta en enää työnnä rattaissa.

JA kun meidän kuopus syntyi, keskimmäinen oli 2-v 8kk, ja hän siirtyi täysin sulavasti seisomalaudalle. Tosin silloin oli kevät, ja siitä yli kesän isommat pojat pyöräilivät joka paikkaan. Sitä seisomalautaa on siis tarvittu tähän mennessä tosi vähän. Mutta just noilla Stadin reissuilla olen sitä käyttänyt, koska en uskalla antaa kahden isomman sompailla keskenään, vaan on helpompaa, kun toinen on siinä laudalla.

Vierailija

Nyt tosiaan, kun lapsi on 2-vuotias, tuntuu uskomattomalta ajatus, että hän suostuisi kävelemään vaunujen vierellä rauhassa kovinkaan pitkään. Seisomalaudaltakin saattaisi yhtäkkiä rynnätä ajotielle. Vaikuttaako se puoli vuotta oikeasti niin paljon, että lasta voisikin sitten kävelyttää liikenteen seassa ilman rattaita? Lapsi kyllä tykkää kävelemisestä -suunta vain on usein eri kuin äidillä. =) Onko kellään kokemusta Phil&Teds-rattaista tällä ikäerolla?

Vierailija

ikäeroa mun lapsilla. Ja turhat olis ollut kummatkin.

Seisomalaudan ostin,mutta käytettiin ehkä 5 kertaa. Tuplia en kyllä todella hankkis enää 2,5v lapselle. Mäkin sillon alkuodotuksesta mietin niitä,kun lapsi oli 2v ja ihan pikkunen vielä,mutta se puol vuotta vaikuttaa tosi paljon ja oli jo iso tyttö ja olin tosi onnellinen kun tuplat jäi mietintä-asteelle.

Niin,ja siis seisomalautaa esikoinen pelkäs,siks ei sen kyytiin useimmiten suostunut.

Vierailija

kuopus syntyi kesällä eli ei useinkaan talvella tarvittu, mutta meilä seisomalauta toimi erittäin hyvin. Tuplarattaat olisivat meillä jääneet käyttämättä.

Vierailija

ja alussa käytettiin tuplia, sitten ostin eri malliset tuplat mutta ei olla käytetty muuta kun tavaran kuljetukseen, tosin nyt 3v2kk halua istua vaan ihan huvikseen kyydissä jos mahtuu jaksais kyllä kävellä.

Kauppakeskuksessa meillä on seisomalauta.

Vierailija

Ja seisomalaudalla ollaan pärjätty. Tosin esim. kauppaan en uskalla lähteä, kun esikoinen on tosi villi ja karkaisi kyllä seisomalaudalta siellä. Mut tuplat olisi silti olleet meillä ihan turhat.

Vierailija

Alkuun olivat tarpeelliset kun esikoinen vapautensa huumassa kaupassa juoksi vaan ympäriinsä, mutta ei niitä tullut varmaan yli 10x käytettyä, seisomalauta ollut käytössä parempi.

Mutta, alkuun tosiaan olivat tarpeelliset. Riippuu lapsesi luonteesta, onko yhtä villi tapaus kuin meillä. Ja jos esikoisesi nukkuu päikkäreitä ja haluat olla liikenteessä, ovat kyllä tarpeelliset.

Vierailija

kymmenenki kilsan lenkkejä. Olis pitkä matka seisoa alta 3-vuotiaan..

Lapset nyt 4kk ja 2v10kk, tuplat päivittäisessä käytössä.

Vierailija

helsingin keskustassa tuplat aika hankalat. Sellasen valtamerilaivan kans kun koitat tuola ihmistungoksessa työnnellä.

Ehdottomasti siis se seisomalauta

Vierailija

Kävelee mielellään pitkiäkin matkoja pikkuteillä ja metsäretkillä. Minua vain pelottaa se liikenteen seassa kulkeminen, että jos lapsi keksii syöksyä ajotielle yhtäkkiä. Entä mitä teette silloin, kun lapsi päättää heittäytyä veteläksi maahan, eikä suostu seisomaan laudalla?

ap

Vierailija

Meillä ikäeroa oli 1v8kk ja tuplat tuli tarpeeseen. Tosin kun vanhempi täytti 2 v, alettiin käyttää seisomalautaa ja kun lapsi oli 2,5v, jätin senkin pois. Ainoastaan kävelylenkillä, siis sellaisella, että minä haluan kävellä reipasta tahtia, meillä on käytässä tuplat, mutta muuten käytetään pelkästään matkarattaita.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat