Jos eroan miehestäni jolla on ulosottovelkaa meneekö velkakin puoliksi?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Yhteiset velat joissa on molempien nimi alla on eri asia. Jos minulla olisi velka jonka olen allekirjoittanut yksin niin ei ex ole siitä missään vastuussa.

Vierailija

Avioehtoa ei voi tehdä milloin vain. Sen voi tehdä ainoastaan ennen kuin ero on vireillä. Avioehdon voi siis tehdä varsin hyvin avioliitossa ollessa (tai muuttaa uudella avioehdolla jo maistraatissa rekisteröityä), mutta sen jälkeen kun ositusperuste on (eli ero tullut vireille) on myöhäistä enää miettiä avioehtoa.

Vierailija

Meillä onnistu. Naimisissa ollaan oltu 12 vuotta ja tänä syksynä selvisi, että mieheni on ottanut tietämättäni lainaa uhkapeliin kymmeniä tuhansia. Vaadin, että avioehto on tehtävä, jotta jatkaisin avioliitossa. Kolmen päivän päästä tästä teimme avioehdon asianajajalla.

Vanhempani tekivät avioehdon 30 aviovuoden jälkeen.

Vierailija

No miespä voi ottaa vaan koko ajan lisää lainaa itselleen, jos vaan joku suostuu antamaan (jos on ulosotossa, niin tuskin mikään laitos, mut jos vaikka joku kaveri tai tutun tuttu tai sukulainen). Ja sitten mies voi hakea milloin vain ositusta, jolloin ne lävähtää sinullekin tavallaan.

Sinuna kyllä hakeutuisin eroon ja ottaisin oppirahat mennessäni nyt kun niitä on vielä siedettävä (?) määrä.

Vierailija

Ei kaikissa tapauksissa joudu exän velkoja makseleen. Ota yhteyttä vaik oikeusaputoimistoon ja kysele neuvoja sieltä. Perheen elatukseen otetut velat menee yleensä puoliksi. Meidän tapauksessa ex oli yksityisyrittäjä ja firma meni suohon. Mutta kun pulju oli hänen nimissään niin hän ainoastaan vastasi tekemistään veloista.

Vierailija

ainoastaan velat jotka ovat MOLEMPIEN nimissä menevät puoliksi avioeron tapahtuessa. Muulloin jokainen on vastuussa omista henkilökohtaisista veloista itse. Tiedän tämän koska mun vanhemmat erosivat äsken ja isällä tosi paljon velkoja ulosotossa, eipä mun äiti tarvitse niitä maksaa....

Vierailija

toisaalta voihan sitä aina muutta pois, Ei ole ollut mitenkään lyhytkestoinen liitto edes. Näihin velkoihinko mäkin sitten olen sidottu loppuiäksi... :(

Vierailija

[Tosin miehenshän pitää siihen suostua? Pelkään vaan ettei suostu ja sitten sen takia heittäytyy hankalaksi erotilanteessa. ap

i]Hanki avioehto. Miehen tietysti olisi suostuttava siihen. Jos lapset jäisi sinulle erossa, saisit samalla turvattua heidän taloutensa. Olisihan se miehesikin kannalta etu.

[/quote]

Vierailija

kummankin kaikki velat ja varat lasketaan yhteen ja rikkaampi antaa köyhälle tasinkoa jotta kummallakin on yhtä paljon. Jollette keskenänne sovi toisin tai jollei oikeudessa kohtuullisteta esim. liiton lyhyen keston takia. Mut velkojat ei taida hyväksyä sellaisia sopimuksia missä mies jäis varattomaksi ja sulle jäis kaikki rahat

Vierailija

Hanki avioehto. Miehen tietysti olisi suostuttava siihen. Jos lapset jäisi sinulle erossa, saisit samalla turvattua heidän taloutensa. Olisihan se miehesikin kannalta etu.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat