G:Monta lahjaa te ostatte/lapsi jouluna?

Vierailija

Min äolen ostanut 10-20 lahjaa/lapsi joululahjaksi, mutta täällä kun lukee, niin tuntuu, että vain muutama, onko se totta?

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

n. kymmenen meiltä ja loput sukulaisilta, mukana myös paljon hyödyllistä jota tarvitsisi muutenkin (ulkovaatteita tai suksia tmv.) mutta tietysti myös leluja ja muuta kivaa.

Vierailija

Periaatteessa yksikin riittää, mutta kun mieli tekisi ostaa enemmänkin. Minulla on ollut jo vuosia periaatteena antaa kullekin lapselle yksi kirjapaketti ja sitten sen lisäksi tulee kaksi lahjaa, joista ainakin toinen on sellainen kovasti toivottu.

Näiden lisäksi tulee muilta sukulaisilta, kummeilta lahjoja, jokaiselle lapselle vähän eri määrä. Meillä on uusperhe ja kaksi vanhinta lasta saavat lahjat myös isältään plus tämän perheeltä ja kaksi nuorinta oman isänsä eli nyk. mieheni suvulta, mutta myös vanhemmat lapseni saavat lahkoja nyk. mieheni suvulta. Sitten kummeilla tuntuu olevan vähän erilaisia käytäntöjä; osa kummeista antaa lahajn vain omalle kummilapsellleen, osa sekä omalle kummilapselleen että tämän biol. sisarukselle (näiden vanh. lapsien tapauksessa) ja osa kaikille perheen lapsille. Eli mitenkään emme voi saad lahajamäärää täysin samaksi jokaiselle lapselle, siis itse pidämme huolen omasta tasavertaisuudesta ja jokainen lapsi saa äidiltä + isältä/isäpuolelta yhtä monta lahjaa.

Vierailija

Lainaus:

Yhteensä saavat 5-6 lahjaa. Aikaisempina vuosina ovat jaksaneet kiinnostua vain parista kolmesta lahjasta joulun aikana. En ole nähnyt tarpeelliseksi hankkia enempää.

Vierailija

Lisäksi sukulaiset ostavat jotain, joten paketteja tulee paljon.

Itseäni oksettaa tämä nykyajan kulutusjuhla. Lapset saavat niin paljon lahjoja etteivät enää osaa edes nauttia niistä.

Vierailija

lisäksi saavat kummeilta ja sukulaisilta lahjoja, arvelisin että paketteja tulee yhteensä noin 10 kumpaisellekin.

miehen kanssa ostetaan toisillemme yhdet lahjat, vaikka sitä ei tässä kysyttykään.

Vierailija

Tulevat saamaan sukulaisilta ja kummeilta aivan liian monta pakettia. Vanhempi lapsi on toivonut kahta tiettyä lahjaa, joista saa toisen.

Vierailija

Meillä on uusperhe jossa esikoinen ekasta liitostani ja kaksi nuorempaa nykyisestä. Esikoinen saa lahjoja isänsä suvulta SEKÄ nykyisen mieheni suvulta, siksi hän saa enemmän kuin keskimmäinen.. tasaamme siis tilannetta kun veljekset kuitenkin tarkkailevat sitä, montako pakettia kukin saa :D Kuopus on vasta alle vuoden, hänelle emme itse hommanneet mitään kun suku syytää pakettia kuitenkin ihan riittämiin ja hän ei kuitenkaan tajua mistään mitään.

Kukin lapsi saa kymmenkunta pakettia siitä huolimatta että meiltä vanhemmilta ei ole yhtään - ja kaikki lahjathan ovat "Joulupukilta" joten lapset eivät edes tiedä ettemme hanki heille mitään. Rojua on muutenkin nurkat väärällään, en halua itse pahentaa tilannetta.

Vierailija

lahjat jokaselle lapselle ja yks yhteinen. Silti se sängynalus täyttyy lahjakasseista. Mummot,kummit, enot,sedät,tädit jne. ostaa.... Aivan älytöntä tää törsäily.

Vierailija

Vastustavat siksi, kun lapsilla on kuulemma niiiin paljon leluja ja vaatetta. Oikeasti ei kyllä ole, kun vertaa kavereiden lapsiin. Meillä on huomattavasti vähemmän kuin muilla. Kyllä vanhempanikin lahjoja vastustavat ei siinä mitään. Tuon yhden käskivät kuitenkin ostaa. Omat vanhempani eivät ole koskaan ostaneet kuin tämän yhden (tai siis ostattivat) lelun ja kaksi kirjaa. Lisäksi ovat antaneet pari lautasta. Miehen vanhemmat ovat ostaneet yhteensä ehkä kuusi lahjaa ja siinä on mukana joulut ja synttärit. Mies ei ole ostanut koskaan kai mitään. Minä olen pääasiassa ostanut ne, mitä lapsilla on ja kummit jotain. Lisäksi on jotain meidän vanhoja leluja.

Mies ei osta kyllä minullekaan mitään syntymäpäivä-, joulu-, äitienpäivä- tai muitakaan lahjoja. Viitisen vuotta sitten osti korun.

Ja myönnän suoraan, että harmittaa koko touhu. Jos olisi edes rahasta kiinni, niin ymmärtäisin, mutta ei. Kyse on vain tuosta "kukaan ei tarvitse koskaan mitään" -asenteesta. Omasta mielestäni kun kyse on muustakin kuin tarpeesta. Joskus lahja jollekin olisi vain kiva, vaikka ei tarpeen olisikaan.

Vierailija

ja sukulaisilta riittävästi. Tänä vuonna kuitenkin vähän karkasi käsistä, kun ostin esikoiselle sen huippulahjan lisäksi yhden "kehittävän" pelin ja molemmille yhteiseksi lasten soittimia. Sitten 1 v:lle ostin pari lelua, että ei rääkyisi isoveljen rikkimenevien/pieniä osia sisältävien lelujen perään koko ajan jouluna. Sitten molemmille ihan pienet karkkipaketit.

No, kun isovanhempien ja kummien lahjoja on alkanut ilmaantua, niin totesin, että vähän liikaa tulee (ei liikaa tavaraa sinansä, aina on saatu kivoja ja sopivia lahjoja, mutta lapset villiintyvät/väsyvät itse pakettien avaamiseen). Onneksi ne isovanhemmat, joiden luona usein ollaan aattona, on tajunneet, että eivät lapset jaksa kovin moneen pakettiin keskittyä, niin laittavat vain 1-2 pakettia per lapsi, ja lupasivat antaa mutaa kivaa kaappiin kerynyttä joskus myöhemmin.

Vierailija

Jouluaamun lahja meillä on perinteisesti joku dvd, jota koko perhe voi katsoa yhdessä jouluaamuna. Katsotaan kyllä niitä jouluaamun piirrettyjäkin, mutta tuo ostettu dvd on sellainen, joka me aikuisetkin jaksetaan kattoa. Tänä vuonna se on Kunfu Panda...

Ollaan hankittu perinteisesti 1 pehmeä paketti, 1 pleikkapeili, 1 lelu ja 1 elokuva... Yhteensä lapsi saa n. 12 lahjaa, kun tulee mummeilta, kummeilta ym. lisää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat