Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surkea joulu tulossa :(

Vierailija

Ollaan muutettu jonkin aikaa sitten maapalon oiselle puolelle ja vietetään joulu pääasiassa kaksistaan miehen kanssa. Mennään kyllä miehen veljelle, joka asuu myös täällä, jouluaattoiltana. Eipä ole mitään jouutunnelmaa kun kaikki läheiset on kaukana Suomessa :( Ei olla koskaan aikaiswmmin vietetty joulua näin yksin. Onneksi sentään koti saatiin jouluiseksi esim joulukuusi yms. mietin vain miten saisimme ajan kulumaan mukavasti. Mies luultavasti valittaa koko joulun ettei ole mitään tekemistä, tylsää jne. Itselleni olen hankkinut kirjan luettavaksi ja paljon suklaata...

Kommentit (5)

Vierailija

paitsi että täällä ollaan ja täällä pysytään, ei auta sinänsä valittaa. Mies on ulkomaalainen ja kinkku ei sille maistu... ja luumutortut maistuu vain rasvalle kuulemma. No, nyt meillä on mahollisuus saunaan ja aion kyllä aattona saunottaa koko perheen, vaikka muut puisteleekin päätään ja pyöräyttää sormea korvan ympäri.

Oon asunut täällä jo useamman vuoden mut tää syksy on jotenkin ollut erityisen vaikea. Mun piti Suomeenkin lähteä heti joulun jälkeen mut sit sekin tyssäs.

Vierailija

Eli pitää vain ajatella, että ensi joulu on taas "normaali". Sukulaisille Suomeen soitetaan kyllä . Soittelemme nytkin usein netin kautta niin ei edes maksa mitään! Pelejä olen itsekkin ajatellut, mutta miestä ei oikein saa mukaan pelaamaan. Jos aloittaa pelin, lopettaa sen yleensä kesken. Tosi kiva.. Ulkoiluakin olen ajatellut, saa nähdä saanko siihenkään miestä mukaan. Mutta pitää koittaa ajatella positiivisesti.

ap

Vierailija

niissä on tietty haikean suloinen tunnelma. Ihan erilainen kuin näissä kotijouluissa, jotka tuntuvat olevan yhtä hösseliä, paikasta toiseen kiiruhtamista ja lanttulaatikon pois heittämistä tapaninan.

Vierailija

ei kannata miettiä että joulusta tulee surkea. se on vasta tulossa, joten siihen voi vaikuttaa.

teette parhaanne niillä puitteilla mitä on. tehkää asioita mistä pidätte.

itselleni joulu on hyvän ruuan syömistä, rentoutumista joulukiireitten jälkeen, yhdessäoloa. teillä on muut läheiset kaukana ja varmaan ikävä, mutta nauttikaa parhaanne mukaan toisistanne! voisiko ajatella soittaa sukulaisille suomeen, jos on kovasti ikävä?

sen jälkeen keskitytte toisiinne ja teette jotain mukavaa. kynttilöitä, kuusihan teillä olikin. syökää hyvin, pelatkaa lauta/seurapelejä, lukekaa, suklaa oli hyvä idea :D, katsokaa yhdessä elokuvia, ulkoilkaa. kyllä se siitä!!

Vierailija

Jouluna kyllä koti-ikävä iskee helposti, mutta kyllä te varmasti selviätte! Oletteko muuttaneet väliaikaisesti vai pysyvästi ulkomaille?

Uusimmat

Suosituimmat