Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä tehdä oman äidin kanssa, joka on passiivis-aggressiivinen,

Vierailija

piilo-v-mäinen, muka-kiltti ja suvaitsematon?

rakastan äitiäni kovasti, pääsääntöisesti hän on minusta ihana vanhempi minulle ja isovanhempi minun lapsille. väliin kuitenkin tuntuu että hänen oma sisäinen todellisuutensa on tosi negatiivisesti värittynyt ja että hän aivan suotta patoaa paljon negatiivisa sisäänsä, kun ei esim. voi sanoa asioista asiallisesti ja suoraan.

haluaisin avata äidin silmät sille maailmalle, jonka minä näen, jossa on solidaarisuutta, hyväksyntää ja rento meininki. äidin mielestä minä olen naiivi ja sokea kun minusta esim. aikuisten naisten ystävyys voi olla hienoa ja vastavuoroista. äidin maailmassa naiset puukottavat toisiaan selkään ja pysrkivät heti pokaamaan vararttuja miehiä kun vaimojensa silmä välttää.

onko mitään tehtävissä? mulla ei sinänsä ole vaikeuksia hyväksyä äitiä sellaisena kuin hän on, mutta usein ajattelen että hänennkin maailmansa olisi viehättävämpi paikka ilman sitä perusteetonta negatiivisuutta ja voimakkaita ennakkoasenteita.

Kommentit (3)

Vierailija

on erittäin negatiivinen äiti. On vaikeaa, kun toinen ei näe mitään hyvää missään. Hän ei huomaa, että negatiivisuus vaan lisää negatiivisuutta. Mi.hinkään ei voi osallistua ja mikään ei kiinnosta.

En myöskään tiedä mitä voisin asialle tehdä

Uusimmat

Suosituimmat