olen ihmetellyt aina ulkomaankeräysasioita, esim.SPR, yms. raha ei mene perille

Vierailija

lähellekään kokonaan, olen ymmärtänyt että siitä menee(lopullisesta)summasta 80%

välikäsille.

Siksi en koskaan osallistu niihin.

Mikä olis keräyskampanja, jossa raha menee OIKEASTI perille???

Korjatkaa jos olen väärässä.(ja sen varmaan teettekin=) )

Kommentit (6)

Vierailija

Totuus on kuitenkin se, että luotettava organisaatio syö rahaa. Voihan sitä halvalla lähettää vaikka itse rahaa paikalliselle seurakunnalle tai lastenkodille, ja toivoa, että työntekijät ovat kunnon ihmisiä, ja antavat avun hyvään kohteeseen. Totuus on kuitenkin se, että tällä lailla suoraan annetusta avusta osa menee ihan näiden työntekijöiden taskuun, valitettavasti. Jopa orpokoteihin suoraan lähetetyistä vaatteista työntekijä voi saada voittoa, jos myy ne eteenpäin omiin nimiinsä.

Joten sikäli turvallisesta systeemistä kannattaa hieman maksaakin, jos oikeasti haluaa auttaa.

Vierailija

Tai ihan minkä muunkin avustusjärjestön toimintaan tahansa.

Tai voithan aina laittaa lahjoituksesi pullopostina ja kirjoittaa päälle "only for relly poor" ja olettaa sen joku jossain joskus löytää-.

Vierailija

Hyvä ap, nämä "välikädet" ovat esim SPR:n työntekijöiden palkkoja ja toimisto-, vuokra- yms kuluja, jotta toiminta on ylipäätään mahdollista. ;Myös tavaroiden kuljetus ja perille vienti maksaa. Jos itse keksit keinon, millä saadaan vietyä apua perille ilmaiseksi ja ammattitaitoisesti (voi olla hankalaa löytää ammattitaitoista väkeä vapaahtoispohjalta...), niin hihkaise toki.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat