Enkö tosiaan ikinä saa nukkua myöhään, esim klo 10 asti?

Vierailija

eilen ajattelin, että jos kerrankin annan lasten valvoa niin kauan kuin jaksavat, niin heräävät sitten myöhään tänään, no meidän poitsut olivat pystyssä jo klo 7.30, niinkuin joka ikinen aamu

Eli ei mitään vaikutusta mihin aikaan menevät illalla nukkumaan.

8-9 aikaan ovat molemmat yleensä unessa, eilen toinen meni 11.15 ja toinen 11.45 nukkumaan kun tehtiin illalla vielä kaikkea kivaa

Kaipa minä olen yksinhuoltajana tuomittu aikaisiin aamuihin AINA

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

joten ovat tottuneet nukkumaan tuohon 7.30 asti

viikonloppuisin tietysti olisi mukavaa nukkua sitten vähän pidempään edes..

Hoitoon vieminen näyttääkin sitten olevan ainoa vaihtoehto, kun tuo myöhään valvominenkaan ei auttanut =)

Vierailija

Meillä systeemi toimii niin, että yksi tai kaksi myöhäisempää nukkumaanmenoa ei vielä muuta heräämisrytmiä, mutta jos pitää myöhäisempää rytmiä useamman päivän, niin jo kolmantena aamuna rytmi pikkuhiljaa kääntyy. Eli lomilla meillä lapset nukkuu aina pitempään, viikonloppuna ei paljon ehdi/kannata rytmiä muuttaa. Mut viikonloppunakin voi puolituntia/tunnin myöhäistää.

Näin meillä kaikkien kolmen lapsen kohdalla.

Tosin olen itse nykyään niin huono nukkuja, etten osaa nukkua, vaikka lapset nukkuisivatkin (kuten nyt.)

Vierailija

Tulee hakemaan vaikka väkisin sängystä leikkimään. mies saa joskus nukkua puoli tuntia pitempään mutta minun ei anna olla hetkeäkään rauhassa. Tänään heräsi seitsemältä ja oli luksusta :)

Vierailija

älä valita meiän tyttö herää joka aamu klo 5 ja vanhimmat lapset menee nukkumaan vasta klo 22.30 et laske siitä yöunien määrä.Tyttö on 9kk ja vanhin lapsi 14v. Mutta jos lohduttaa niin kyllä he sitten tuossa murkkuiässä alkavat nukkua aamuisin pitkään;)

Vierailija

Itse olen ilta- ja yöeläjä, eikä se opettelemalla muuksi muutu. Aamuheräämiset on ihan hirveitä, vaikka työn takia joudun aikaisin heräämään joka arkiaamu. Kun aikoinaan olin vuorotöissä, otin mielelläni iltavuoroja, joita muut taas kaihtoivat.

Vierailija

Me herätään yleensä kuudelta ja joskus, jos ollaan onnekkaita, menee klo 7 asti. Meillä ei kyllä lapset jaksa edes pidempään valvoa, eikä se tosiaan auta siihen heräämiseen. Heräävät aina samoihin aikoihin.

Eiköhän se joskus teini-iässä muutu ;)

Vierailija

Ja heräävät...? Klo 7... tai klo 9 tänä aamuna kömmittiin tunnin lastenohjelmasession jälkeen sängystä. Tai siis minä kömmin, ja lapset olivat pomppineet jo hyvän aikaa sängyssä päälläni.

Mies nukkuu vieläkin. Aina.

Ei se herää IKINÄ.

Yksinhuoltajana ei tarvis olla katkera miehelle aina ja saisi vapaat viikonloput säännöllisesti.

Vierailija

Elleivät lapset ole aivan pieniä, niin mikni ihmeessä nouset ylös samaan aikaan heidän kanssaan? Ja jos ovat, niin kasvavathan he, ei sinun ikuisesti tarvitse lasten kanssa yhdessä herätä.

Meillä on neljä lasta, kaksi alakoululaista ja kaksi pientä (41/2 ja lähes 3v). Vaikka mies olisikin töissä ja minä yksin lasten kanssa, minun ei ole enää useampaan kuukauteen tarvinnut pienimmäisenkään vuoksi nousta ylös heidän kanssaan yhtä aikaa. Meillä tosin vaikuttavat nuo koululaiset asiaan, joista toinen herää aina aikaisin ja nousee laittamaan telkkarin päälle ja katsomaan pienempien kanssa lastenohjelmia. Hän auttaa myös tarvittaessa vessajutuissa ym. Monesti kaksi pienintä saattavat leikkiä tyytyväisinä tunninkin omasa huoneessaan rauhallisia kotileikkejä ennen kuin edes alkavat herätellä minua. Aamupalaa meillä ei kukaan halua heti herättyään.

Osittain minusta on kyse siitä, että lapset voidaan opettaa pärjäämään itsekseen jonkun aikaa, eivät he tarvitse äitiä/isää ihan joka asiaan. Riittää, että on tarvitatessa saatavilla!

Vierailija

lapsi voi leikkiä ja puuhastella omiaan, katsella aamulastenohjelmia ym. kun aikuiset vielä koisaavat.

Ja teininähän ne kaikki nukkuu niin myöhään kun vanhemmat antavat.

Suhteellisen lyhyt on tuo pikkulapsiaika.

Terveisin: puoli tuntia sitten herännyt tokaluokkalaisen äiti

Vierailija

Lapset 4,5 ja 2,5. 7 maissa onneksi vasta herättävät. Pienempiä kun olivat, niin viimeistään 6.00 alkoi meidän päivä. Mies jos on kotona, nukkuu pidempään. Aina kyllä jaksaa mainoa kaikille, kun meillä ei saa nukkua koskaan pitkään. Juuri toivoin joululahjaksi pitkää aamua itselleni. Se tarkoittaa sitä, että vaikka heräisin 7.00, saisin lueskella sängyssä juoden aamukahvia. Aah...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat