Mitä tehdä, 6v:llä maitohammas heiluu ihan vähän, mutta rautahammas kasvaa jo alta

Vierailija

tai siis takaanta? Rautahammas näkyy jo hyvin, on siis lähtenyt kasvamaan. Maitohammas osottaa huulta päin, eli on ihan vinossa..mutta ei heilu niin, että sais nyppästyä irti. Pitäiskö viedä hammaslääkäriin? Kellään kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija

Käytiin itse hammaslääkärissä näytättämässä, kun tytöllä oli rautahampaat melkein kokonaan kasvaneet, mutta maitohampaat vain pysyivät vaikka heiluivatkin. Silloin oli kevät ja sanoi tulla uudestaan jos eivät kesän aikana irtoa.

Vierailija

mutta kovin kiireisenä he eivät teitä pidä, koska kyseessä on etuhammas ja se maitohammas vielä heiluukin.

Yhdellä mun lapsistani on jouduttu lähteneistä 5 hampaasta 3 vetämään irti, kun eivät itse lähteneet rautahampaiden tieltä.

Yläetuhampaat siirtyvät kaikkein parhaiten takaisin oikealle paikalleen, vaikka siis rautahammas oudolta nyt näyttääkin. Jos se kerran heiluu, niin rautahammas osuus vanhan juuriin ja ehkä on mahdollisuuksia, että lähtee itseskeen pois.

Joskus ohjeena olen saanut, että pari kk voi odotella. Tietysti itse yrittää heilutella jne.

Meillä etuylähampaat eivät heiluneet ollenkaan ja ne vedettiin sitten pois ja juuret olivatkin maitohampaissa kokonaiset. Uusi ei sulattanut juurta ollenkaan.

Alhaalta lähti hyvin, mutta taas ylhäältä etuhampaan vierestä vedettiin, vaikka maitohammas heiluikin, mutta rautahammas oli jo niin iso ja aikaa siis meni kauan,

Pitkä sepustus, mutta toivottavsti jotain auttoi :)

Soita siis teidän hammashoitolaan, niin saat kuulla kauanko haluavat teidän odottelevan. Mutta kokemuksesta siis tiedän, että yläetuhammas (rauta) palautuu oikelle paikalleen hyvin ja nopeastikin. Ei siis huolestuttavaa.

Vierailija

jo lähtenyt..myös niihin alkoi kasvaa rautahampaat ennen kuin irtosivat, mutta ne kuitenkin heilui enemmän, siksi nyt mietityttää. Kiitos vastauksista!! -ap

Vierailija

mutta jos maitohammas ei anna tilaa leipähampaalle, vie lapsi hammaslääkäriin. Minun 14 vuotiaalta otettiin lokakuussa kaksi hammasta pois kun ei entiset antaneet millään tilaa pysyville hampaille.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat