Pitäiskö aloitta yrittämään 3 lasta jotta 2 lapsella olis leikkikaveri?

Vierailija

Tillane siis seuraavanlainen.

Meillä 2 lasta. Poika 8v ja tyttö 1v.

Ollaan muutettu maalle jossa 8 vuotiaalla ei kamalasti kavereita vielä ole. Yksi kaveri kenet hän on tuntentu aina asuu naapurissa. Tästä kaverista vaan on tullut ongelmia ja hän kiusaa meidän poikaa. Pitkä tarina enkä jaksa sitä alkaa kirjoittelemaan.

Nyt mulle tuli mieleen että vaikka olen aina ollut ison ikäeron kannalla niin kannattaisko alkaa yrittää 3 lasta että tämä meidän tyttö välttyisi samalta kohtalolta kun poika. Siis että hännellä olis aina kaveri koska olis suht samanikäinen siko tai veli. Ikäeroksi tulis sit varmaan 2-3 vuotta.

3 lapai haluataan perheeseen jokatapauksessa. Tarkoitus oli vaan että kolmatta aletaan yrittämään vasta kun nuorin on joku 4-5 vuotias.

Nyt kyllä ihan tosisaan mietin pitäiskö yrittämistä aloittaa jo heti???

Kommentit (13)

Vierailija

Lisää mielipiteitä otetaan mielellään vastaan:)

Itseä vaan se askarruttaa kun olen tosi jyrkästi aina arvostellut muita ketkä tekee lapsia pienellä ikäerolla ja sit valittaa kun ei niiden kanssa jaksa:)

Mahdanko itse sit jaksaa??? Tällä hetkellä lasten kanssa menee suht kivasti. Mitä nyt 8 vuotiaan kanssa varmaan ihan normaaleja kiukkutteluja.

Mut asiathan voi vielä muutua paljonkin kun 1 vuotiaalle alkaa tulla uhmaa ynm.

Mut onko se sisarus/leikkikaveri niin tärkeä että kannattais alkaa yrittää vaikka oma jaksaminen mietityttää?

Voihan se tietty olla että jaksan hyvinkin mut mitä sit jos en jaksa? Sit on myöhäistä katua:)

Olen sairastanut masennusta aikasemminkin joten mietityttää todella se jaksaminen....

t ap

Vierailija

Isoin on 5 ja pienin 8kk. Lapsia 3, ja kaikki samaa sukupuolta. Nyt toi pienin jo menee ihan täysiä isompien perässä, ja aika kivasti sitä otetaan jo mukaan touhuihinkin.

Musta on ihanaa, kun lapsilla on aina seuraa toisistaan. Sekin kuinka paljon lapset tappelevat keskenään, riippuu tosi paljon kasvatuksesta (kun kohta joku tulee kuitekin sanomaan, että ei se ole varmaa onko seuraa).

Itse olen tähän tyytyväinen, vaikka nyt onkin aikamoista mylläkkää. Ei kuitenkaan liikaa.

Vierailija

varsinkin siksi, kun se leikkikaveri on älyttömän tärkeä. itse leikin pienenä paljon siskoni kanssa. asuttiin kartanon vieressä ja talkkarilla oli yksi poika. muita lapsia ei sitten ollukaan lähettyvillä.

Vierailija

...että kaikki sisarukset ei pidä toisistaan (ihan pienestä pitäen). Voi olla niin erilainen luonne kahdella lapsella. Eli varma ei voi olla siitä että sisaruksesta tulee kaveri. Tunnen itse asiassa enemmän "mä en voi kestää siskoani" tyylisiä sisaruspareja kuin "siskoni on mun paras ystäväni" sisaruspareja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat