Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lahja-automaattina oleminen

Vierailija

Laitoin mieheni kummitytölle (mieheni ei oikein handlaa tällaisia...) joululahjan postissa, koska hän asuu melko kaukana meistä. Ilmoitin sähköpostilla vanhemmille, että paketti on nyt postissa.

Minusta alkeellisimmatkin käytöstavat omaavan ihmisen pitäsi tajuta ilmoittaa, onko paketti saapunut perille. Mitään ei ole tälläkään kertaa kuulunut. Kertaakaan eivät ole edes kiitosta sanoneet jälkeenpäin.

Eipä siinä mitään, itsehän olen tällainen idiootti, että edes ryhdyn hoitamaan mieheni kummilapsen lahjomista. Ärsyttää vaan tuollaiset ihmiset. Ei tulisi mieleenikään olla oman lapseni kummeille samanlainen.

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

odotan itse saavani tiedon että paketti perillä ja kiitos kuuluu myös asiaan. kummius ei ole mikään lahjakoneena olo. jos kummilapsesta ei mitään kuulu eikä edes kuvaa lähetetä, en muista minäkään enää kuin ehkä kortilla. 20v ja 7 kummilasta. ja niissä on kyllä onneksi ihaniakin.

Vierailija

Esim lähetin hänelle syntymäpäivänä onnittelut tekstiviestinä, siihenkään ei vastannut.

En ikinä jaksa vastata näihin "paljon onnea"- tekstiviesteihin, joita tulee aika paljon syntymäpäivänä. Eri asia on jos samalla kysytään kuulumisia niin sitten tietysti vastaan. Olen tietysti iloinen viestit saadessani, mutta oikeasti vastaamiseen menee aikaa ja syntymäpäivänä on usein muutakin tekemistä.

Myös sähköposteihin olen tosi huono vastaamaan. Lisäksi tuntuu kyllä vähän hassulta se että ilmoittaa, että nyt on paketti tulossa. Ja kiitosta voi myös minun mielestä odottaa vasta kun paketti on avattu.

T: äiti ja kummi 29v.

Vierailija

tietävät mitä paketissa on?

Niin me ainakin usein tehdään. Kivempi myös siinä samassa mainita oliko lahja "oikeanlainen" eli oliko oikeata kokoa tmv. Luulisin että lahjanantajaakin kiinnostaa se.

Musta taas tuntuu että me ollaan lahja-automaatteja kun joululahjasta annetaan kauheat toiveet vanhempien toimesta, mutta me ei saada edes antaa sitä henkilökohtaisesti koska lahja on kuulema joulupukilta. Ja minähän en mikään joulupukki ole...

Vierailija

joka noin vain omin päin ryhtyy kummitädiksi?

Ja millä vuosisadalla elää nainen, joka ryhtyy tuolla tavoin miehensä/miesystävänsä pikkupiikaseksi?

Vierailija

Omaavat siis paljon paremmat käytöstavat kuin minä. ;) meille ei kyllä koskaan tule paketteja postissa, eli en tiedä kuinka huonokäytöksisesti toimisin siinä tilanteessa.

"no ei tietenkään vastata. Tekstiviesti on tapa tehdä pakollinen ele, jota oikeasti ei tarkoita"

t:35

ps. en osaa kursivoida tähän noita lainattuja viestejä (tyhmäkin vielä kaiken lisäksi)

Vierailija

ei nämä ihmiset ymmärrä sun pointtia.mä ymmärrän.ei sun kannata näil yksinkertaisuuksille enempää selittää,ku ei kert mene peril.joo kuka vaa sen lahjan lähettää ni on hyvien tapojen mukaista kiittää!!!!!

Vierailija

Lapsi on jo teini eikä häntä ole opetettu kiittämään lahjoista tai muutenkaan niistä kommentoimaan. Hän on muuten ihana lapsi, jota tapaisin mielelläni paljon useammin kuin on mahdollisuus.

Lahja on varmasti ilahduttanut.

Vierailija

Lainaus:

jos te saatte sähköpostin josta kerrotaan että paketti on postissa jne, niin miten siihen VOI olla vastaamatta että perille tuli, kiitos!

Tätä ihmettelen kyllä, vaikka itsellänikin jää kyllä ne monet postin kautta tulleet paketit erikseen kiittelemättä kun tässä joulualla on tuota hässäkkää...

Vierailija

niistä kummitytön vanhemmista voi tuntua tyhmältä kiittää lahjoista ihmistä, jota EIVÄT ole pyytäneet lapsensa kummiksi. Varmasti toimii teillä hyvin noin että sä hankit miehesi puolesta kummilapsen lahjat (etkä ole ainoa) mutta mieti asiaa niiden toisten kannalta. Sä ikäänkuin hypäät siihen kummisuhteeseen sen oikean kummin tilalle.

Vierailija

Lainaus:

Itsekin nyt mietin, että saivatkohan ollenkaan koko pakettia, kun lähetin. Laitoin tekstiviestinkin, että olen laittanut paketin postiin, jotta osaavat odotella. Kyllä minua ainakin harmittaisi, jos paketti perille menisikään, kun on paljon aikaa ja vaivaa nähnyt sen eteen, että lahjoja toisille hankkii. Meidän perhekin odottaa pakettia saapuvaksi, jonka mummot lähettivät jo 2 viikkoa sitten. Että kyllä se posti voi hukata tai sillä voi kestää. Itse ainakin aina soitan, että on tullut perille ja vielä jouluisin sitten kiitän lahjoista erikseen, jos joku on tosiaan vaivautunut toiselta puolelta suomea niitä lähettämään.

Ja noista onnittelu-txtviesteistä. Vastaan niihinkin. Kuinka kauan vie aikaa kirjoittaa sana "kiitos"?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat