Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei halua kuullakaan, että ostaisin laatikot valmiina, voi hitto!

Vierailija

Ärsyttää jo valmiiksi se sörssääminen! Teettekö te muut itse vai ostatteko valmiina?

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

koska ne on oikeestaan parempia, kuin mun omatekemät. Ja olen kyllä monet laatiokot aikanaan tehnyt itsekin... Olen jo harkinnut omienkin tekemistä, mutta en taida jaksaa. Ellei sitten bataattilaatikon tekis...

Vierailija

Itselläni on se kaikkein helpoin vaihtoehto: mennään muualle jouluksi, jonkun toisen lämmittämien kaupan laatikkoitten ääreen...

Vierailija

suuhunsa kaupan valmislaatikkoa vai itsetehtyä.

Lainaus:

Eihän sen tarvi kuulla. Ostat laatikot ja pistät pöytään etkä puhu mitään. Niitä voi tuunata jos haluaa.

Vierailija

Oikeasti, tuotakin voisi kokeilla. Koska kaikista muista vaihtoehdoista jollekin jää pahamieli tai jotain hampaankoloon. Eikös joulun tarkoitus olisi levittää hyvää mieltä ympärilleen, toisille ihmisille? No, joku sanoo että sen miehen pitäisi...mutta kun ainut mihin itse voi vaikuttaa on se oma käyttäytyminen ja asenne.

Vierailija

Lainaus:

suuhunsa kaupan valmislaatikkoa vai itsetehtyä.

Lainaus:

Eihän sen tarvi kuulla. Ostat laatikot ja pistät pöytään etkä puhu mitään. Niitä voi tuunata jos haluaa.

Anoppilassa on kaupasta ostettua mutta itse tuunattua (kermaa pikkuisen joukkoon ja oma korppujauhotus). Minun vanhemmillani on itse tehtyä alusta asti. Ihan samalta se lanttulaatikko maistuu oli sitten kaupan tai omatekemää. En minä ainakaan erota vaikka aattona syön toista ja päivänä toista. Joskus ollaan vietetty koko konkkaronkka yhdessä joulua meillä ja vahingossa kummatkin äidit toivat lanttulaatikot mukanaan ja vaikka niitä söin ristiin niin en maistanut maussa mitään (minä tein kalat yms. vanhempien piti tuoda kummankin eri laatikoita....ei sitten ollut porkkanaa laisinkaan... mutta se on jo eri tarina).

Vierailija

Ja tuoreitahan nämä ON silloin aattona.

Lainaus:

Ja maku on 100% varmasti yhtä hyvä kuin "tuoreissa", ei tule vetistä tms. kun vasta aattona paistetaan valmiiksi. Porkkana- , lanttu- ja bataattilaatikot odottaa jo joulua pakastimessa.

Näin etukäteen tehtyinä ne on ihan pikkujuttu, mutta en kyllä aattona tai aatonaattona enää mitään laatikoita alkaisi väsäämään.

Vierailija

Lainaus:

No, joku sanoo että sen miehen pitäisi...mutta kun ainut mihin itse voi vaikuttaa on se oma käyttäytyminen ja asenne.

Ja itse joutuu ennen pitkää hermolomalle....

Vierailija

pakkaseen jo marraskuussa. No, tänä vuonna meni joulukuun alkuun. Siellä on nätissä rivissä lanttu-, porkkana- makaroni- ja imelletty perunaloora :)

Vierailija

Kaupan laatikoista tulee hyviä, kun laittaa voita pinnalle ja/tai lorauksen kermaa sekaan. Ja kun siirtää hienompaan vuokaan, niin ei tule esteetikollekaan ongelmia.

Vierailija

Tämä on kyllä niitä maailman pienimpiä asiota, tuskin kannattaa tehdä numeroo. Varmana kaikki on iloisia, jos joulu on SUHT STRESSITÖN - oli laatikot valmiina tai ei. Mutta toistan, ei kannata tehdä NUMEROO. Laatikot tulee mistä tulee,

Sitä en käsitä, miten joku kyselee että VOINKO tehdä niin ja näin. Tällasessa asiassa Kysyttkö myös, voitteko käyttää 2 palaa vessapaperia pyllyn pyyhkimiseen? Mit'ä jos miehenne pahoittaa mielensä kun saa tietää ? Kysykää ihmeessä ! Muuten ei tule hyvä joulumieli...

Kyllä aikuisella ihmisellä pitää olla jotain omaa harkintakykyä myös tämän tason asioissa

Vierailija

Vai tarkoitiko, että koska mies ei halua valmislaatikoita niin sinun pitää ne tehdä?

Teen itse, mutta en oleta että kaikki tekisivät.

Mielestäni tilanteesi on varsin selvä: jos miehelle ei kelpaa valmislaatikot niin hänellä on kaksi vaihtoehtoa: hän ei syö laatikoita tai hän vääntää ne laatikot omin pikku kätösin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat