Kummien muistamisesta kysyttävää (ov)

Vierailija

Muistatteko lapsienne kummeja jouluisin? Kyseessä siis pienet lapset, jotka eivät itse vielä osaa tehdä mitään vaan vanhempien on hoidettava asia. Lapsemme kummitäti oli viime jouluna tuohtunut siitä, kun me emme olleet muistaneet häntä muuten kuin joulukortilla. Muiden lasten kohdalla olemme yleensä yhdessä askarrelleet tai leiponeet jotain kummeille, mutta viime jouluna kyseinen lapsi oli parikuukautinen vauva! Itse olin väsynyt ja asia ei todellakaan edes juolahtanut mieleeni, mutta mutkan kautta kuulin asian ja olen edelleen vähän ihmeissäni. Olisitteko itse loukkaantuneet asiasta?

Kommentit (9)

Vierailija

kummi jo 15 vuotta, eikä minua ole koskaan joulukorttia kummemmalla muistettu. Olisi ollut tosi kiva saada jotain pientä muistamista, siis nimenomaan huomioimisen ei lahjan takia, kuten valokuva tai piirustus tms. En ole ikinä saanut mitään lapsen tekemää.

Vierailija

Annamme kaikille kummeille lahjat, lähetämme joulukortit ja vuoden mittaan muistamme synttärit ja lähetämme valokuvia. Mielestäni on hauskaa muistaa kummeja. Isompi lapsi on piirtänyt ja askarrellut kummeilleen jotain pientä joskus. Aion kyllä opettaa lapsilleni, että kummeja muistetaan ja saamisista kiitetään aina. Näin olen minäkin muistanut omaa kummiani lapsena, nuorena ja jopa aikuisena. Olemme kyllä muutenkin innokkaita lahjojen antajia, se on vaan niin mukavaa. Itse olen kahden lapsen kummi. Toisen lapsen vanhemmat eivät ole koskaan pitäneet juuri lainkaan yhteyttä, eivät ole kiittäneet lahjoista, eivät lähettäneet kortteja tai valokuvia lapsesta. Toisen kummilapsen vanhemmat sen sijaan muistavat monin tavoin ja kummityttö on jo pitkään itse piirtänyt ja askarrellut meille kaikenlaista kivaa (on nyt 8 v.).

Vierailija

Minä annan kummilapsilleni lahjoja, koska haluan oikeasti antaa ne heille. En siksi, että minunkin pitäisi jotaina saada. Nyt kun ovat jo isompia, niin on ihan hauska saada heiltä jotkut omatekemät askartelut tms, mutat en todellakaan sitä odota millään lailla. Onpas erikoista jos aikuiset lakvat tuommoisista kiukutella!

kummi x3

Vierailija

Lastemme kummien lapset saavat paketin. Lapsettomat kummit saavat paketin itselleen. Ei riittäisi pokka ottaa vastaan lahjoja meidän lapsillemme ja olla antamatta mitään takaisin.

Vaikka itse en odota lahjoja niiltä kenelle lahjan annamme, mutta taitavathan nuo kaikki meillekin jotain antaa.

Vierailija

on jotain paketteja joskus tullut mutta enemmän ne on olleet vanhemmilta kuin lapselta itseltään.

Ollaan kummeja päittäin niin he muistavat sitten minun lastani

Vierailija

kyse ollut lahjan vaatimisesta, se tarina on voinut muuttua kulkiessaan ihmisten kautta... mutta olisin tosi ihmeissäni, jos minua ei kummina olisi mitenkään muistettu, jos lahjankin olisin laittanut lapselle. Mutta minusta on ihana saada kummilapsen valokuva, jos emme tapaisi joulun alla. Jotkut kummilapsistani asuvat lähellä, ja käymme usein vaikka elokuvissa yhdessä kummilapsen vanhemman kanssa - se on osa joululahjaani lapselle.

Vierailija

Itsekin olemme monen lapsen kummeja enkä kyllä ole tainnut saada kuin yhdelta lapselta joskus jotain jouluksi.

Tarinan kuulin niin luotettavalta taholta, etten uskosen muuttuneen matkalla.

Ap

Vierailija

Toki jos lapsi ITSE haluaa aiemmin muistaa kummiaan, se on ok:)

Ja oletan että kummilapsen perheeltä tulee joulukortti (jos he joulukortteja ylipäätän lähettävät)! myös kummille, mutta ihan koko perheelta, eli matti, maija, ja liisa toivottavat hyvää joulu tm.

Teininä se kummilapsi voi itse ostaa pienen joulumuistamisen kummilleen, vaikka suklaarasian tmv. pientä.

Itse en muistanut kummiani ennenkun joskus murkkuikäisenä, sitä ennen vanhempani ostivat kummeilleni (jotka heidän sisaruksiaan) synttärilahjan (jos kummit kahvit pitivät silloin) ja lähettivät joulukortit +ostivat jotain pientä jos suvun kanssa joulua vietettiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat