Pääsin lähihoitajaksi opiskelemaan

Vierailija

Mitä minua odottaa, mikä oli sinulle pahinta opiskelussa?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

huomaat että rankkaa ja käyttöä niille hyville eettisille asioille joita koulutuksessasi sait, ei juurikaan tule, vaan paahdat vaan perushommissa aamusta iltaan kiireessä. Pieni palkkakin tulee tympäisemään vielä.

Mutta itse koulutus on kiva ja hyvä! Ei liian vaikea, juuri sopiva! Ja voithan jatkaa siitä vaikka sh:ksi, jolloin työkin on mielekkäämpää tulevaisuudessa :)

Vierailija

ja hankalinta on ollut näyttösuunnitelmien tekeminen - arviointikriteerit on niin omituisesti muotoiltu ettei niitä tunnu edes ymmärtävän mitä ne tarkoittaa. Onneksi enää yksi näyttö ja sitten valmistun!

Vierailija

Turhauttavaa, mutta töissä (paikassa riippuen) saa oikeasti käyttää päätään ja jopa vastuuta.

Loistava pohjakoulutus sosiaalialalle! helppo jatkaa eteenpäin ja töitä riittää kattamaan opintokustannukset:)

T: nykyään sosiaalityöntekijä (ts. valmistun ensi keväänä). Aikuisena lähäristä aloittanut.

Vierailija

Itse olin kovin nuori opiskellessani, ensimmäisessä harjoittelupaikassani oli epäily lapsen hyväksikäytöstä (ulkopuolisen tekemänä). Vanhainkodeissa kuoli mummo ensimmäisenä harjoittelupäivänäni. Kaikki elämän kirjo hyvine sekä pahoine hetkineen nähtävillä...

Opiskelu itsessään oli aika helppoa, työ ja asioihin suhtautuminen, oma kestävyys, on asia erikseen...

Vierailija

vanhuspuolella ja lastenkin parissa jo alan töitä, nyt pääsin koulutukseen, joten tiedän kyll todellisuudenkin.

Ja pääsin työllisyyskoulutukseen, jonne ei ollut helppo päästä, hakijoita 55, 12 pääsi.

ap

Vierailija

en tarkoittanutkaan, että välttämättä "nuori" enää olisitkaan, mainitsin vain :) Asioita ottaa eritavalla eri elämänkokemuksella.

Lapsen hyväksikäyttöön tuskin osaa kuitenkaan varautua, tai sen kohtaamiseen. Poliisien kuulusteluihin jne (kaikkia työntekijöitä, harjoittelijoita jne. kuulusteltiin asian tiimoilta).

Ja totta, pistämiset olivat myös vaikea paikka, mutta tulivat kuitenkin suoritettua. Matematiikka oli myös hankalaa, en ole mikään nero sillä alalla... :)

2

Vierailija

Lähihoitajalinjalle nyt pääsee kuka tahansa vajakki. Ja lähärimatematiikka vaikeaa?? Voi jeesus mikä idiootti jos ei edes siitä selviä!!

Vierailija

Haastavinta tähän mennessä ollut opiskelun ja perhe-elämän yhdistäminen. Läksyjä ja muita kotitöitä tulee sen verran, ettei meinaa jäädä lapsille ja miehelle aikaa.

Yksi kynnys on myös näyttösuunnitelmat.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat