Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voikohan tämä olla rintatulehdus?

Vierailija

Anna lapsen syödä tyhjää rintaa vielä lypsyn jälkeen.

Kommentit (5)

Vierailija

Minulla ei ole ollut rintatulehduksia, vaikka olen imettänyt nyt jo kolmatta lasta. Vauva on nyt 9 kk vanha.

Minulle nousi eilen illalla kuumetta 38,5 astetta ja nyt taas iltapäivällä kuume on yhtä korkea kuin eilenkin. Toista rintaa sattuu imiessä ja kosketeltaessa. Varsinaista pattia en paikallista. Olen jo pari kertaa tyhjännyt rinnan lypsämällä loppuun ja pehmeäksi. Kipeältä tuntuvat eniten tiehyet, joista maito tulee sekä rinta tyvestään sisäreunalta ja nännistä. Maito on normaalin väristä ja ei ole tullut verta tms.

Vai onkohan tämä vain sattumaa, että rinta on nyt kipeänä? On myös flunssan oireita... Miten rintatulehdus kehittyy päiväpäivältä? Kokemuksia?

Vierailija

Mulla rintatulehdus alkoi yöllä. Palelin aivan sairaasti ja tärisin. Tärinälle ei voinut tehdä mitään. Rinta oli kova, punainen, kuuma ja kipee. Kuumetta liki 40 astetta kymmenne päivää. Vaikka imetti, rinta ei tyhjentynyt. Hikoilin kamalasti.

Mulle sanottiin, että rintatulehdus alkaa hyin usein nimeenomaan yöllä kamalalla horkalla ja korkealla kuumeella.

Kaverilla oli leivempänä: kuumetta, kipee rinta jne...

Uusimmat

Suosituimmat