Miehen heittäminen pihalle-varsinainen vitsi!

Vierailija

Miten täällä enemmistönä palstailevilla perheenäideillä, aikuisilla ihmisillä, voi olla niin alkeellisia ja yksioikoisia mielipiteitä, että pettävän miehen luokse jäävä nainen on kynnysmatto? Ja että jos mies jää kiinni pettämisestä, se pitää heti "heittää pihalle", muuten nainen ansaitsee vain sääliä ja muutenkin vain paskaa niskaansa.

Kun järkevästi asiaa pysähtyy miettimään, niin kuinka moni muka voi vain tuosta noin heittää puolison, lasten isän ja toisen perheen elättäjän pihalle? Miten se käytännössä tapahtuu?

Mitä lapsille sanotaan? Ilmeisesti, että tämä pihalle heittäminen on asioiden hoitamista aikusella tavalla. Entä toimeentulo? Mihin se mies menee? Kuka saa lapset? Kuka maksaa laskut, hoitaa lapset, selvittää tilanteen?

Eiköhän kuitenkin useimmin käy niin, että nainen "jää" suhteeseen ja mahdollinen ero tulee vasta, kun shokki on laantunut ja päätöksiä voi taas tehdä harkitulta pohjalta, tietäen varmasti mitä tekee? Tekeekö se naisesta kynnysmaton?

Itseäni ei ole petetty tietääkseni, mutta jos petettäisiin, en ainakaan minä voi miestä mihinkään ajaa, ja tehdä päätöstä vuosien liitosta kahdessa sekunnissa. Ero tulisi luultavasti, mutta ehkei ihan heti, asiatkin pitäisi saada järjestettyä ajan kanssa.

Ihmettelen kyllä, millainen on sen naisen tilanne, joka tällaisia kynnysmattojuttuja toisille laukoo. Kynnysmatoksi ainakin minä ymmärrän ihan eri asian, kuin naisen, jonka eteen yhtäkkiä läväytetään oman rakkaan uskottomuus ja koko elämän ylösalaisin kääntyminen.

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

omasta kodistaan noin vaan pihalle kassin kanssa tai ilman. Oli petettty tai ei, ei toista voi käskeä lähtemään yhteisestä kodista.

Neuvotella voi ja yhteisestä sopimuksesta asua erillään. Ja jos ero tulee, niin sitten tietysti mietitään asumiset uudestaan niinkuin muutkin kuviot.

Vierailija

Jos mies pettää, niin sitten siitä on jo vähän aiemmin "ilmassa" tunnetta, että ei mene hyvin. On aika paljon riitaa ja epävarmuutta toisen tekemisistä mm. rahankäytöstä tai ylipäätään informaationkulusta. Kun toinen suhde paljastuu, niin se on saatettu päästää ilmi ihan tarkoituksella. Jolloin miehen käskeminen lampsimaan sen toisen eukon luokse on aivan helppoa jo siinä vaiheessa. Hän on sitä todennäköisesti jo siinä vaiheessa valmistellut. Sitten vaan sovitaan, milloin voi hakea tavaransa, kun vaimo on poissa kämpiltä. Ainakin minulta sujui tosiaan helpolla. Meillä ei ollut lapsia. Kaikki kertomiset suvulle yms. tahoille jätetään tietenkin pettäjän harteille. Hän selitelkööt, mitä meni tekemään.

Shokkihan tuollainen tilanne on, kun pettäminen paljastuu. Ja sen ensimmäinen ja ainoa reaktio on suunnaton viha ja loukatuksitulemisen tunne, että mies häipyy näköpiiristä heti. Kuka voi kestää katsella sellaista paskaa äijää enää hetkeää. Saati päästää vierelleen nukkumaan. Jos tuollaisesta ei vihastu, niin ihmettelen kyllä. Ei takuulla muu kuin itseisarvonsa pohjalukemiin päästänyt kynnysmatto.

Vierailija

Lainaus:

eikä uusia asuntoja löydy todellakaan nopeasti, mutta olen sitä mieltä, että jos on ihan hirveä riitatilanne vanhemmilla käynnissä niin lapsen kannalta pieni aikalisä olisi ihan paikallaan, että jompikumpi vanhemmista olisi hetken muualla tai vastaavaa. Jos toinen on pettänyt niin voin vaan kuvitella minkälainen välienselvitys siitä syntyy, ei ole oikein jos lapsi joutuu vieressä kuuntelemaan, koska pakostikin vanhempien tulisi sanottua ääneen asioita mitä ei pitäisi sanoa.

lapset saavat kuulla asiasta yhtään mitään!

Vierailija

[quote]

ja pariskunta on sopinut uskollisuudesta toisilleen, niin mieshän se siinä unohtaa perheensä, heidän tarpeet ja pistää kaiken sileäksi!

Miksi ihmeessä pettävän puolison teot aina onnistutaan kääntämään petetyn syyksi? Ja petetyn pitäisi kantaa vastuu tulevasta?

Hieman itsekunnioitusta!!!!!

Sehän on juuri sitä järjenpuutetta, jos pistää miehen pihalle välittömästi, ei se syntipukki siitä miksikään muutu jos antaa toiselle tilaisuuden puhumiselle ja sioiden selvittämiselle.

Taidat itse olla aika kuumakalle, teet ennenkuin tippaakaan ajattelet yhtään mitään ja sitten tilanne onkin jo ihan toivoton!

Vierailija

Lainaus:

Kun kerran on omaa itsetuntoa loukattu, se menee kaiken edelle.

Oikeasti siinä luvataan seisoa toisen rinnalla hyvinä ja pahoina hetkinä. Tietysti luvataan myös olla uskollisia, mutta ei siinä valassa ole kohtaa, jossa sanottaisiin, että jos nyt sitten et olekaan uskollinen, niin nämä aiemmat kohdat ei päde.

Ennen naimisiinmenoa (tai vakavamman parisuhteen solmimista) pitäisi olla pakollista miettiä, että onko juuri tämä se ihminen, jonka ikävät temput olen valmis antamaan anteeksi (tiettyyn rajaan saakka tietysti) ja olenko tämän ihmisen heikkouksia valmis kestämään. Ja yhteen mennään vain, jos pystyy vastaamaan kyllä.

Mä olen kokenut avioeron edellisessä, lapsettomassa liitossa ja siten tiedän, että se ei tuo autuutta. Siksi olen antanut nykyiselle miehelleni anteeksi mielestäni paljon pahemman asian kuin pettämisen. Pettäminen ei olisi oikeastaan tuntunut miltään, ei tuntuisi edelleenkään, vaan se olisi hyvin helppo antaa anteeksi, onhan se mies paneskellut toisia naisia ennen meidän tapaamistakin. Rakastan miestäni enemmän kuin ketään muuta voisin rakastaa kuten puolisoa tavataan rakastaa (lapset siis eri asia). Meillä ainakin tämä anteeksiantaminen ja vaikeasta tilanteesta selviäminen teki avioliitosta entistä vahvemman ja rakastamme toisiamme enemmän kuin mihin ehkä uskoimme koskaan pystyvämme.

Vierailija

ja pariskunta on sopinut uskollisuudesta toisilleen, niin mieshän se siinä unohtaa perheensä, heidän tarpeet ja pistää kaiken sileäksi!

Miksi ihmeessä pettävän puolison teot aina onnistutaan kääntämään petetyn syyksi? Ja petetyn pitäisi kantaa vastuu tulevasta?

Hieman itsekunnioitusta!!!!!

Lainaus:

Että minun kuuluukin käyttäytyä harkitsemattomasti, unohtaa lapseni ja heidän tarpeensa, pistää kaikki sileäksi, koska minua on nyt verisesti loukattu.

Ok, ymmärrän, että jotkut tekee näin, se on heille ainoa tapa toimia, mutta jos joku ei toimi niin, niin sitten on se kynnysmatto?

Vierailija

Lainaus:

saman tien rupeaisin etsimään muualta asuntoa minulle ja lapselle. Mies voisi vaikka yöpyä kaverillaan. Niin helppoa se olisi!!!!

t.12

Vierailija

Että mies saa anteeksi melkein mitä vaan. Kyllä lapsen pitä nähdä, että nyt äiti suuttui isälle ja syynkin voi sanoa. Näin oppivat lapsetkin mikä on miehen ja isän taholta "laitonta" käytöstä, kuka on syyllinen ja mitä ei tarvitse kenenkään naisen elämässään sietää.

Vierailija

niin ei se minusta tartte tarkoittaa että asioita ei yhtään järjestellä eikä mietitä ja että mies on kahdessa sekunnissa niskaperseotteella istumassa etupihalla lätäkössä ihmetellen minne vie tavaransa jotka tulee seuraavan kolmen sekunnin aikana satamalla niskaan. Se tarkoittaa lähinnä sitä, että suhde on ohi.

Vierailija

Mä olen pettänyt kerran ja mies kerran. Molemmat asiat on käsitelty ja edelleen ollaan yhdessä ja onnellisia. Toki ensimmäinen asia mikä molemmille on tullut petetyksi jäämisen jälkeen mieleen, on ero. Mutta asiat pitää pystyä käsittelemään kokonaisuudessaan. Meillä molempien syrjähypyt ovat olleen pysähtymisen paikka ja ollaan joudutta oikeesti pohtimaan, mitä halutaa, mitä saadaan ja tahdotaanko todella erota, vai onko rakkautta jäljellä vielä niin paljon että tästä yli päästää.

Ja me ollaan päästy yli. Meillä menee paremmin kuin vuosiin, ollaan opittu puhumaan ja tajuttu että perhe on meille kummallekin niin tärkeä asia että sen menettämistä ei viitsi riskeerata.

Jos me oltaisiin erottu, niin se olisi ollut aivan turha ero.

Vierailija

Eikö hänen tarvinnut ajatella ja katsoa muustakin kuin oman navan perspektiivistä kun muita naisia kuksii salaa vaimolta? Vaimoko hajoittaa perheen jos ei siedä pettävää miestä?

Lainaus:

Lainaus:

nopeaa, harkitsematonta päätöstä, on itsekunnioituksen puutetta? Tätä ajattelua juuri en ymmärrä!

Minä olen tähän maailmaan lapsia tehnyt ja heille kodin rakentanut. Miten voisin yhdessä yössä repiä se hajalle, valmistelematta asiaa pitempään, rauhoittumatta ensi itse, selvittämällä, miten tulen jatkossa toimeen, missä asutaan, miten eletään...? Sen sijaan, että pistäisin kaikki hajalle heti ja sitten vasta rupeaisin miettimään esim. lapsia?.

ap

Kun kyseessä on lapsiperhe, on asioita osattava ajatella ja katsoa muustakin kuin oman navan perspektiivistä. Siinä on osattava pistää oma loukkaantuminen syrjään ja tarkastella tilannetta kokonaisuutena ja miettiä, mitä se tarkoittaa tämän perheen kannalta.

Kun on kyseessä lapseton suhde, asia on täysin erilainen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat