Kysymys kastelahjasta..

Vierailija

Kyseessä on tyttö ja olemme mieheni kanssa hänen kummejaan.

Minua kiehtoo ostaa kastelahjaksi hänelle sormus tai ranne-/kaulakoru.. Sitä mietin vain, että onkohan se liian epäkäytännöllinen?

Olemme ainoita kummeja lapselle, joten haluaisin antaa jotain sellaista, mikä todella ilahduttaisi. Kysyin lapsen äidiltä toiveita, mutta niitä ei ollut.

Minkälaisesta lahjasta te pitäisitte/olisitte pitäneet?

Kommentit (13)

Vierailija

Sai ristin ja ketjun eri lahjoina, niin ei tullut liian kalliiksi. Muuten on tullut lusikoita, kummi ja tavallisia hopealusikoita, ja noita valokuvakehyksiä. Niin ja pankki myös. Mikään ei ole harmittanut.

Vierailija

Se on juuri sellaista roinaa, jota en itse kotiini kaipaisi.

Omasta mielestäni kelloliikkeissä myytävät kummilusikat oli niin rumia (muutama vuosi sitten Helsingistä ei löytynyt yhtään, joka olisi ollut kiillotettua hopeaa), joten ostin kummipojalleni Villeroy & Bochin lasten aterinsetin ja kaiverrutin sen lusikan kummiluksikaksi. Aterimet olivat terästä, mutta mielestäni se oli käytännöllistä ja kaunista pikkulapselle. Samallahan hän sai myös veitsen ja haarukan. Voinhan sitten ostaa vaikaa hopeista Chippendalea myöhemmin, jos lapsi tuntuu kaipailevan hopeisia aterimia.

Vierailija

että lahja tulisi ns. yllätyksenä myös vanhemmille. Mutta toisaalta kannattaisi myös kysyä, että mikä noista olisi mieluisin.

Täytyy vielä kaivaa mieheltä mielipiteitä asian suhteen, niitä kun ei juuri vain ole.

Jos ostan nyt perinteisemmän lusikan tai kehyksen kaiverruksilla, niin voinhan ostaa 1-vuotislahjaksi sen korun :)

Luin tuossa jostain kipsitaulustakin tms, mihin saisi lapsen jalan ja käden jäljet.. sekin voisi olla kiva!

Vierailija

mun mielestä lusikka tai vaikka valokuvakehys, johon voi kaivertaa lapsen tiedot on tärkeä lahja.

Minusta sellaiset lahjat ovat kummeilta ne odotetuimmat.

Yleensähän kaikki kummilahjat on epäkäytännöllisiä. Kuka tarvii tinaista pankkia tai helistintä tai kastevesiastiaa...

Mutta koru sen sijaan on ihan hyödyllinen, ei ehkä vauvana, mutta juhlatilaisuuksissa ja vaikka 1-v kuvassa hieno tytöllä.

Mutta itse siis antaisin lusikan.

Vierailija

niihin ketjut kun ovat isompia. voivat käyttää sormusta kaulakorussa. Mutta tosiaankin, jos ootte ainoat kummit, niin se valokuvakehys kaiverruksineen ois ehkä mukavin.

Vierailija

lahjat on aikas epäkäytännöllisiä. Kyllä mä haluaisin ennenmin saada sen perinteisen kummilusikan tai kehyksen. Ehkä kaulakoru sitten noista paras, jos joku on pakko valita.

Oma lapseni sai sinisen aalto maljakon ja se oli minusta hieno lahja pojalle, ei tosin saanut sitä kummeiltaan, mutta kuitenkin...

Vierailija

ensimmäisenä mielessä. Se on myös yksi vaihtoehto. Koska tyttö, haluaisin ostaa tyttömäisempää.

Munkin mielestä kaiverrukset on aika ykkös juttu, mutta voisikohan korun taakse kaiverruttaa koko nimen tai pelkän etunimen ja syntymäpäivän/kastepäivän?

Harmittaa, kun en osaa päättää ja kun ei tosiaan haluaisi ostaa mitään epäkäytännöllistä. Jokainen määrittelee epäkäytännöllisen niin omalla tavalla.

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat