Uskaltaisko syödä teelusikallisen mätiä

Vierailija

jouluna? Se on se ainoa syötävä mitä jouluna odotan =(

Rv vasta 5+0

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

Lainaus:

Mutta kuten mainitsin tuore mäti pakastimesta ja tuore graavi, niin anna mennä vaan. Vakuumikalaa välttäisin kyllä.

Suurin osahan on kanadalaista.... Ja kaupasta jos ostaa tuoretta mätiä niin mikä sitten on tuoretta?

Vierailija

Älä nyt ensimmäistäå vastaajaa sokeana usko kun kyse on sikiön hyväksi tehdyistä suosituksista.

t. joka kyseli oliko kiellon syy listeria.

Vierailija

riski liittyy nimenomaan vakuumipakkaukseen. Jota ei taidettu vielä käyttää silloin kun äitisi odotti? Itse graavattuna riittävän tuore kala on turvallista. Ja se oli vielä muutama vuosikymmen sitten tietääkseni yleisin tapa tehdä graavikalaa. Kun oma äitini odotti, ei silloin kuulemma edes vielä ollut vakuumipakkauksia.

t. 7

Vierailija

ja sen kanssa on aika yhdentekevää paljonko syöt. Jos sen saa, sen saa ihan yhtä hyvin lusikallisesta kuin kilostakin. En söisi. Mäti on kuitenkin käsittääkseni riskialttiimmasta päästä noista listeriariskisistä ruuista.

Vierailija

Lainaus:

mutta pointti on juuri se että kylmäketju ei katkea. Silloin mäti on tuoretta, koska se on pakastettu tuoreena. .

Minä en uskaltasi riskeerata.

Vierailija

Eikö kuitenkin kannattaisi uskoa ennemmin saatua listaa kielletyistä, joka perustuu asiantuntijoiden suosituksiin ja tutkimuksiin, eikä vauva-palstan huutoäänestystä, jossa suosituksia voi antaa tietämättä mistään mitään?

Tai ainakin minä uskoisin ennemmin tuota listaa, mutta kukin saa tietenkin uskoa ihan ketä haluaa.

Vierailija

Mäti on vaan niin ihanaa =) Mun äitikin oli syöny sitä kummassaki raskaudessa ja myös graavilohta kun ei ne sillon kuulemma ollut kiellettyjä.. Eikä sille kuitenkaan niistä mitään tullu.

Mitä jos oisinki saanu tietää raskaudesta vasta joulun jälkeen ja mättänyt kaikkea mädistä maksalaatikkoon?

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat