Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytitkö lapsiasi synnytyssairaalassa katsomassa vastasyntynyttä pikkusisarusta?

Vierailija

Vai tuotiinko vauva vain kotiin isompien lasten ihailtavaksi?

Ovatko lapsesti olleet mustasukkaisia vauvasta? Haluaisin tietää, että onko näillä asioilla mahdollisesti jotain yhteyttä keskenään!

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

eikä ole tuollaista ongelmaa tullut eteen. On sitä vauvaa kyllä masun läpi taputeltu jo sitä ennenkin, ja sairaalassa se on vaan autettu ulos, eli ehkä rehellisyys on tässä ylipäätään kova sana.

Lainaus:

enkä käyttänyt esikoista sairaalassa vauvaa katsomassa. Wahlgren siis perusteli sen sillä, että näin isompi lapsi ei luule että vauva on sairaalasta kotoisin ja sinne palautettavissa kun paha päivä koittaa...=)

Eikä meillä kyllä ole mustasukkaisuudesta ollut ikinä tietoakaan.

Vierailija

Kun sisarus syntyi, niin isompi tuotiin katsomaan vastasyntynyttä sisarustaan, ennenkuin vauva lähti piipaa-autolla isompaa sairaalaan. Kun kotiuduttiin vauvan kanssa kotisairaalaan, niin käytin isompaa lastani mukana hoitamassa ja katsomassa vauvaa.

Ikäeroa 2v4kk ja eikä yhtään mustasukkaisuutta ole ollut.

Vierailija

Mustasukkaisuudesta en osaa sanoa, isoveljelläkin oli ikää vain 2v. Mutta jossain vaiheessa huomasin kyllä että oli siitä mustasukkainen jos annoin aikaa vauvalle, mutta ei mitään ihan kamalia kohtauksia kuitenkaan.

Vierailija

Ei mustasukkaisuutta.

Esikoisen ja keskimmäisen ikäero vain 1½ vuotta, joten esikoinen ei oikein ymmärtänyt mistä on kyse vauvan kanssa ja jonkun kerran läpsi vauvaa, mutta ei ollut mitenkään järjestelmällisen mustasukkainen.

Kuopuksemme ja keskimmäisen välillä on 3 vuotta ja tässä tapauksessa isosiskot suorastaan jumaloivat pikkuveljeä.

Vierailija

Eli sillä aikaa kun minä odottelin siirtoa salista osastolle kävi mies hakemassa esikoisen hoidosta, hakivat lahjan uudelle pikkusiskolle ja tulivat sairaalaan. Yhdessä mentiin osastolle ja siellä mies ja esikoinen viipyivät jonkin aikaa. Sitten lähtivät yöksi kotiin ja tulivat heti aamulla hakemaan mua ja vauvaa kotiin.

Olin vauvan kanssa siis vain yhden yön sairaalassa, sitten päästiin kotiin opettelemaan arkea kaksilapsisena perheenä. Esikoinen ei ole vielä tähän päivään mennessä (pikkusisko 2v.) ollut yhtään mustasukkainen.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat