Vierailija

Onko muilla ollut tilanne, että äitiyslomalla ei ole työtä, johon palata?

Olen tyypillinen korkeasti koulutettu pätkätyöläinen. Vakituista työsuhdetta ei ole kuulunut, joten päätimme miehen kanssa hankkia lapsen ennen kuin on liian myöhäistä.

Vanhempainvapaani loppuu pian, ja olen etsinyt ahkerasti töitä, parissa haastattelussakin käynyt. Olen kuitenkin tilanteesta yllättävän ahdistunut, ja pelko työttömäksi jäämisestä on suuri. Olisi siksi kiva kuulla muiden kokemuksia.

Kommentit (7)

timti

Mullakin työnhaku edessä, mutta vauva on vasta kuukauden ikäinen, eli miettimisaikaa on vielä jonkin verran. Olen toistaiseksi vielä opiskelija, mutta gradu on viilausta vaille valmis ja valmistun maisteriksi nyt äitiysloman aikana.

Opiskeluaikana olen tehnyt  pelkästään erilaisia hanttihommia, eli oman alan työkokemusta ei ole. Valmistumisen jälkeen ei kuitenkaan enää kiinnosta palata hommiin, jotka ei liity millään lailla omaan tutkintoon (ellei ole ihan pakko -- toki teen mieluummin hanttihommia kuin olen työttömänä).

Jännittää, miten pystyn vakuuttamaan tulevan työnantajan, kun perheellisenä ei ole samanlaista mahdollisuutta esim. ylitöihin ja after workeihin kuin lapsettomilla.

Vierailija

timti kirjoitti:
Mullakin työnhaku edessä, mutta vauva on vasta kuukauden ikäinen, eli miettimisaikaa on vielä jonkin verran. Olen toistaiseksi vielä opiskelija, mutta gradu on viilausta vaille valmis ja valmistun maisteriksi nyt äitiysloman aikana.

Opiskeluaikana olen tehnyt  pelkästään erilaisia hanttihommia, eli oman alan työkokemusta ei ole. Valmistumisen jälkeen ei kuitenkaan enää kiinnosta palata hommiin, jotka ei liity millään lailla omaan tutkintoon (ellei ole ihan pakko -- toki teen mieluummin hanttihommia kuin olen työttömänä).

Jännittää, miten pystyn vakuuttamaan tulevan työnantajan, kun perheellisenä ei ole samanlaista mahdollisuutta esim. ylitöihin ja töiden jälkeisille kuin lapsettomilla.

onhan se joo ihan kamalaa, kun ei pääse juomaan töiden jälkeen. Hohhoijaa. Ja yh:ko olet?

Ja siis ei, kukaan ei ole ollut ikinä aloittajan kaltaisessa tilanteessa, olet ainoa laatuasi -.-

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kotihoitoki käytetty?

Kaikki ei halua jäädä kotiin pitkäksi aikaa. Sehän tutkitusti huonontaisi niitä työllistymismahdollisuuksiakin.

Vierailija

Sama tilanne oli minullakin. Tosin sain 2 lasta peräjälkeen, olin 3 vuotta äityis- ja työttömyystuilla ja sitten oli töiden haku edessä. Muutimme toiselle paikkakunnalle töiden perässä ja pääsin alkuun työpaikkaan jonne ajoin tunnin matkan suuntaansa päivässä. Kun olin hankkinut työkokemusta sain vakituista oman alan työtä lähempää. Lopulta kaikki järjestyi vaikka epätoivoiselle välillä tuntui.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat