Elämäni helpoin joulu.

Vierailija

Kuluneen vuoden aikana olen oppinut pitämään kodin jotakuinkin aina siistinä. Siihen auttoi liiasta tavarasta luopuminen ja tavaroiden paikalleen laittaminen heti käytön jälkeen. Pyykkiä pesen koneellisen päivittäin, puhtaat vaatteet viikkaan suoraan narulta kaappeihin. Tiskit tiskataan välittömästi ja vessa siistitään joka päivä. Meillä on siis Aina siistiä. Joulusiivousta ei siis tarvitse tehdä, tavallinen viikkosiivous riittää ja se on tehty noin puolessatoista tunnissa.

Koska nelihenkinen perhe viettää joulun keskenään, syömmen vain ja ainoastaan mitä haluamme, vieraita ei tarvitse ajatella. Lanttu- ja porkkanalaatikot on ostettu valmiina, kinkku paistetaan tiistaina ja lisäksi nautitaan rosollia, riisipiirakoita, kalaa ja kaupasta ostettua kotikaljaa. Jälkiruuan teen itse, mutta muuten pääsen helpolla.

Viime vuonna tein niin kuin "kuului" tehdä; kokkasin imellettyä perunalaatikkoa, punasipulihilloketta ja kotikaljaa. Kukaan ei niitä itseni lisäksi juurikaan syönyt ja karjalanpaistikin jäi melkein koskemattomaksi. Siksipä ajattelin tehdä vain sitä, mistä tykkään, eikä sitä mitä on tavan vuoksi tehty. Ei ole sressiä, ei.

Joulumieltä kaikille.

Kommentit (2)

Vierailija

Siis että puunataan kaikki paikat kaapeista kattoon. mitä järkee?

Eikö normaali siivous riitä.. ne kaapit voi siivota pitkin vuotta. Eli jakaa siivouksen tasaisesti ympöri vuoden.

Vierailija

Valmiita laatikoita en halua tarjota vieraille,osaan tehdä ne itse ja haluan tehdä.

Joulu on helppo ja hauska,vaikka teenkin kaikki itse.

T:5 äippä

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat