Huomasin just, että meille tulee KOLME jätesäkillistä Joululahjoja =O

Vierailija

Joulua viettää 4 aikuista, 4 vuotias lapsi ja 1 vuotias lapsi

Sivut

Kommentit (81)

Vierailija

täynnä rikki revittyä käärepaperia ja muovista rojua joka paikassa. Lastenhuone pursuaa jo entisistäkin rojuista, kaapit hajoaa. Ja ajatus siitä, mitä me tälle maapallollemme teemme....kestämätöntä.

Joulun tarjoitus on nauttia yhdessäolosta, kiireettömyydestä ja lahjoistakin, mutta kohtuudella.

Vierailija

meillä ainakin lapset kasvaa ja kehittyy ja tavarat myös kuluvat. 3v ei mahdu vauvanvaatteisiin eikä häntä kiinnosta vauvan helistin leluna ja kovakantinen kirja missä on pallon ja ankan kuva ei oikeasti ole enää häntä varten! Tottakai ihminen tulee toimeen hyvinkin vähällä mutta saa tässä elämässä sentään jotain kivaakin olla! "Vanhentuneet" lelut ja muut tavarat kierrätetäänb eteenpäin joten tavaran määrä pysyy aika vakiona.

Vierailija

että ihan oikeasti hukumme lahjoihin ja tavarapaljouteen. Sanotte vain että jos jostain haluatte antaa, niin vaikka yhdessäoloa, teatteriliput yms. aineetonta. Keinoja löytyy, jos vain haluaa. Eri asia tietysti on, jos haluaa sada krääsää nurkat täyteen...

Lainaus:

Lainaus:

Kyllä ne ymmärtävät, jolleivat ihan hölmöjä ole. Meillä toimi, nyt saamme sen mitä toivomme ja tarvitsemme. Hyvä näin, pääsimme siitä sairaasta pakko-ostamisesta eroon. Joulu tulee muutenkin, ilman tavaroita, usko pois!

Pitäisikö oikeus kieltää kaikilta muilta kuin ydinperheeltä? vai miten se raja sitten vedetään kuka saa ja kuka ei saa ostaa? Isovanhempia ja heidän vanhempiaanko pitäisi kieltää? Vaiko kummeja? Tai meidän sisaruksia joita on muuten yhteensä 7?

Olen kiitollinen että lapsilla on noin paljon välittäviä ihmisiä elämässään ja he kuitenkin konsultoivat meitäkin ja kyselevät mitä lapsille olisi hyvä ostaa.. joten tulee myös vaatetta yms.

Niin ja muistathan että tuossa on myös meidän lahjamme? Siis eivät lapset keskenään saa sitä kahta jätesäkkiä... Taitaa olla niin että lapsille on 1 1/3 ja meille 2/3 säkillistä, osa paketeista on myös isoja!

Vierailija

Kyllä vähempikin määrä riittää, ei se lapsi kaipaa miljoonaa lahjaa, tiedän sen kokemuksesta: olen itse saanut lapsena ihan liikaa lahjoja, siis niin paljon että jo silloin ajattelin että tässä on liikaa. Eikä silti koskaan tullut säkkikaupalla lahjoja, vaan ehkä iso paperikassillinen + lapsena saattoi tulla sen lisäksi joskus (ei joka joulu) joku isompi paketti kuten nukketalo.

Vierailija

ei ole mitään järkeä raahata noita mukaan lomanviettopaikkaan.

Otatte vai 5 pakettia/lapsi mukaan ja kotiin palattuanne ihmettelette että pukki on käynyt täälläkin tuomassa lahjoja.

Noin suuri määrä kannattaa jakaa joka tapauksessa useampaan erään. Liika on liikaa, ei lapsi voi nauttia kuin muutamasta lahjasta samana päivänä. Tulee väsy jos aukoo kymmeniä paketteja perätysten.

Vierailija

Kasvatetaanko teillä lapsia tosiaan vain yhtenä päivänä vuodessa, jouluaattona? Miten ne yhden päivän tapahtumat pystyvät mullistamaan koko lapsenkasvatuksen.

Joo, meille ei lahjat todellakaan mahdu kolmeen jätesäkkiin, mutta ihan hyvänä kasvattajana itseäni pidän. Meillä jää vuodessa ihan riittämiin päiviä siihen kasvattamiseenkin, joululahjat ei liity juttuun ollenkaan. Ok, ymmärrän jos on kyse ekologisesta pointista, mutta on typerää olettaa automaattisesti kaikkien lahjojen olevan tarpeetonta krääsää.

Vierailija

Meidään lapset, joita on kaksi, saavat meiltä vanhemmilta n. 12 lahjaa per nassu, siihen lisäksi sukulaisten paketit. Yleensä lahjoja on ollut noin. 30 kappaletta molemmille. Tilaa vie tietysti sekin että osa lahjoista on isoja. Esim. Wall-e testirata on pakettina jos kookas.

Vierailija

Lainaus:

aina yhdistetään *paljon lahjoja=paljon krääsää* ? Minulla on todellinen krääsäkammo mutta silti 2 lasta saa yhteensä lähemmäs 100 lahjaa. Eikä niistä juuri krääsää löydy vaan hyviä leluja, kirjoja, cd- ja dvd-levyjä, vaatteita, liinavaatteita ym.

Vierailija

Päinvastoin jos lapsi on toivonut sänkyä ja lakanoita niin sehän on vallan loistava lahja! Ei ole turhaa krääsää ja taatusti pitkäikäinen. Mitä väliä sillä on, ettei lapsi saa leluja lahjaksi vaan jotain tarpeellista, josta on onnellinen? Olkoon huonekalu. Olen itsekin saanut aikoinani kirjoituspöydän "joululahjaksi" ja vitsit sentään, että olin iloinen siitä, vaikka sainkin sen muutaman päivän ennen joulua.

Vierailija

mitä sillä kulutushysterialla tarkoitetaan. Olen nuukasta kodista, ja meillä jouluostokset, tuhlailu ym tarkoitti jo sitä, että ylipäätään sain jotain, mitä ilmankin olisi pärjännyt. 50 lahjaa per henkilö on kyllä tosi paljon.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat