Omalle lapselle karkkia joululahjaksi?

Vierailija

Miksi te ostatte karkkia lapsille joululahjaksi?

Annatteko lapsen mussuttaa niitä omaan tahtiinsa, pikin pyhiä?

Minä ostan yleensä erilaista herkkua kotiin (suklaata, jäätelöä, pullaa) ja niitä syödään jälkiruokana tai herkkuhetkenä, ei käydä jatkuvasti nappailemassa.

Kommentit (13)

Vierailija

Itse en osta lapsille karkkia pukinkonttiin, kun tiedän että isovanhemmat ovat ostaneet. Kotona on tarjolla karkkia pöydällä kulhossa, tietävät, että ruuan jälkeen voi siitä sitten napostella.

Meillä ei todellakaan kuulu jouluherkkuihin jäätelö tai pulla. Toki erilaiset leivonnaiset kahvipöydässä, mutta pulla on jotenkin arkista tarjottavaksi jouluna.

Olis aina joulu, niin sais yölläkin syödä.

Vierailija

Minusta tuntuu että joulun aikaan tuota karkkia puskee ikkunoista ja ovista sisään,työpaikka lahjoittaa,kaveri tuo yms...oonkin vimmalla lahjotellu nameja eteenpäin=)Aattona yksi rasia konvehteja riittää koko perheelle=)

Vierailija

lapset pitävät suklaasta, ja saavat sitä jouluna syödä ihan niin paljon kuin sitä riittää. Lisäksi lapselle on kiva laittaa monta pakettia, ja kun ostaa koko suurperheen lapsille kaikki lahjat itse vailla sukulaisten apuvoimia, niin ei joka pakettiin voi kovin arvokasta laittaa.

Vierailija

Meillä ei perheessä kukaan ole kiinnostunut makeasta ja hyvä niin. Pari hyvää suklaarasiaa meillä on jouluna ja nekin kestävät ja kestävät, enempää ei haluta. Lapsilla on lauantaisin karkkipäivä, syövät muutaman suklaapalan tai yhden tikkarin.

Vierailija

Muuten meillä on tarkat karkkipäivät. Tosin 2,5-vuotias on niin allerginen, että hänellä ei sopivaa namia, mutta saa sitten vaikka popcornia. isommat (4, 9, 11,12,ja 15-vuotiaat)saavat paljon namia ja syövät kolme päivää niin paljon kuin haluavat

Vierailija

En jouluna enkä synttäreinä. Kyse ei ole siitä etteikö lapset saa syödä karkkia. Kyllä meidän lapset sitä syövät ja liikaakin. Jouluna karkkia on muutenkin tarjolla kotona. Miksi siis pakata niitä lahjaksi? Samoin synttäreillä on aina karkkia tarjolla miksi siis viedä lahjaksi karkkia...

Vierailija

Meillä lapset 3,5 v. ja 1v. Kumpikaan ei ole vielä saanut karkkia eikä ole kiirettäkään. Meillä kyllä herkutellaan monella muulla mutta karkki saa odottaa.

Vierailija

Se on siis kyllä maistanut karkkia aiemminkin, muttei koskaan ole saanut monta peräkkäin eikä ylipäänsäkään päättää milloin karkkia syödään. Ajattelin että sen sijaan että minä antaisin taas jouluna luvan ottaa karkin yhteisestä rasiasta, se saisi kerrankin itse määrätä omista karkeistaan. Määrä tietysti pienehkö, tyyliin 30-50 g. Vanhemmille sitten isompia suklaarasioita.

Vierailija

Kokemuksesta tiedän, että 3½ v ja 6v lapsemme eivät mätä kaikkea kerralla, eivätkä napsi kovin tiheään, jotne syökööt, miten lystäävät. Jouluna saakin vähän löysätä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat