Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyörrytyskohtaus jumiutuneista hartioista.

Vierailija

Oli tossa pari päivää sitten todella voimakas pyörrytys ja pahoinvointikohtaus.Kun ei mennyt ohi enkä pystynyt mitään tekemään,piti lähteä päivystykseen taksilla.Kolme tuntia siellä makailin ja sit rupes pikkuhiljaa helpottaan.Kokeissa ei ollut mitään erikoista eikä syyksi löytynyt muutakun jumiutuneet hartiat.Kuukauden ajan on töissä ollut lievää huippausta ja pientä pahoinvointia,mutta tämä oli jotain ihan toista.Onko kellään muulla mennyt noin pahaksi?

Kommentit (6)

Vierailija

Kerran pyörryin lenkillä, kerran hierojalta tullessa, ja ihan jumiutuneista hartioista mulla huimaus johtuu. Mulla oli joitakin vuosia sitten kaksi vuotta putkeen huimausta, ihan päivittäin. En pystynyt edes kävelemään ilman, että olisin työntänyt lastenrattaita tai kaupassa ostoskärryjä. Se oli kauheaa aikaa. Kasvojen, pään ja käsien puutuminen ja tunnottomuus on myös arkipäivää mulle.

Vierailija

Kädet siis tuntui jotenkin raskailta ja hervottomilta.Lisäksi olin viel kahden 4-vuotiaan pojan kanssa ja siitäkin tuli pieni paniikin poikanen.Itse olin käynyt kyseisen vaivan takia terkkarilla pari viikkoa aikaisemmin ja sieltä sain niin tylyn vastaanoton,ei mun työni ole niin raskasta,että siitä voisi mitään tällaista tulla.Kuitenkaan hänellä ei ollut hajuakaan mitä olin käytännössä tehnyt.Siitähän tietysti nousi sellanen uhma,että minähän en tämän asian takia töistä pois ole.Ja tässä oli tulos.Nytkin on välillä huono olo,huomenna pääsen sitten fysikaaliseen.



ap

Vierailija

Tai siis ne ojentajapunnerrukset, joita tehdään joogassa joka välissä ja Pilateksesta keskivartalon hallinta ja lapatuki. Eli siis koko ajan vatsa kohti selkärankaa, selkää neutraalilla kaarella , kylkikaaret "kiinni" ja hartiat rennoksi mutta keskivartalon tukemina.



Valitettavasti niska-hartiaongelmiin ei ole mitään muuta pitkäaikaista ja kestävää ratkaisua kuin parempi ryhti ja lihaskunto. Rasittaa, mutta niin totta.



Akuutissa tulehduksessa kovaa treeniä ei voi aloittaa, mutta sitten kun on oireettomampi vaive, niin se on ainoa keino päästä jatkuvasta särystä ja kivusta.

Uusimmat

Suosituimmat