Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Hengenpidätys

Olen yli 30v nainen jolla takana 3 synnytystä, viimeinen alle vuosi sitten. Imetys ei viimeisellä kerralla onnistunut ollenkaan.
N. Puoli vuotta sitten huomasin toisen nännin kääntyneen sisäänpäin. Patteja en tuntenut. Ajattelin sen johtuvan epäonnistuneesta imetyksestä ja jotenkin kireistä maitotiehyistä.
Olen tutkinut aina kainalot ja rinnat, makuultaan että suihkussa. Ei mitään poikkeavaa.
Paitsi nyt.
Tutkin istualtani rintoja kunnes tutkin myös kääntyneen nännin kohdalta. Nännin alla on ainakin peukalonpään kokoinen kova kyhmy. Ei ole kiinni nännissä vaan alapuolelta. Ylä puolelta pattia pystyn reunat tuntemaan mutta alapuolelta en.
Kyllä kävin jo lääkärissä ja ensi viikolla on lisätutkimukset..
Ei ole kipeä vaikka olenkin sitä ronkkinut. Satunnaisia vihlaisuja rinnassa on ollut.
Onko mahdollista että siellä olisi jokin tiehyttukos tms? Onko mitään muuta mahdollisuutta mikä vetäisi nännin sisäpuolta sisäänpäin? Voiko hyvänlaatuinen kasvain/kysta vetää nänniä sisäänpäin?
Huonosti on muita mahdollisuuksia netissä annettu.. Onko kenelläkään ollut kivutonta kyhmyä nännin alla??

Kommentit (1)

Vierailija

Mullakin on joskus ollut sisäänpäin vetäytynyt nänni. Se normalisoitui itsestään. En ymmärtänyt huolestua.

Lääkäriin sinun täytyy mennä joka tapauksessa. Kaikki tuollainen ei ole syöpää. Mastopatia muistaakseni
aiheuttaa kuvailemiasi oireita. Siitä kuitenkin puhutaan kovin vähän mun mielestä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat