Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos pidätte kotonanne juhlat (esim. ristiäiset), tulevatko vieraat kotiinne kengät jalassa?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Omassa kämpässä asuvat, itse lattiansa maksaneet mammat varmaan enimmäkseen toivovat, ettei heidän kotiinsa tulla kengät jalassa. Vuokralla asuvat eivät pidä yhtä hyvin asuntoaan...

Vierailija

Mielestäni on kuitenkin fiksua ottaa sisäkengät mukaan, varsinkin kun täällä eteläisessa Suomessa on kovin usein rapakelit. Minä taas en halua viedä mattoja pesulaan yksien juhlien jäljiltä.

Muutenkin epämiellyttävä ajatus, että joku kävelee kadulla linnunulosteiden yms päällä, ja tulee sitten matolle, jossa lapset köllivät. Tiedän, köllivät ja saavat kölliä ulkonakin, mutta sisälleni en katejen likaa halua. ( Asumme Helsingissä.)

Itsekään en ole uskaltanut miehen sukulaisille sanoa, että ottakaa sisäkengät. Onneksi ristiäiset ovat sattuneet kuiville, näteille ilmoille.

Vierailija

juhlia, että olisi juhlakengät jalassa. Muutamat juntit sukulaisäijät kun saattavat tulla collegepuserossa tai villapaidassa, niin ei niiden vaimotkaan enää viitsi pukeutua. Joten kaikki tulevat nykyään ihan rennosti melkein kotivaatteissa. Kai olettevat että näin on, kun kerta juhlat kotona.

Minua se harmittaa, sillä haluaisin pukeutua ja pukea lapseni juhlavasti. Siksi pidän ristiäiset yms. juhlat aina jossakin juhlatiloissa, sinne sitten saan edes vaimoväen pukemaan nättiä päälle.

Vierailija

En edes haluaisi nolata heitä olemalla itse kengät jalassa, joka mielestäni kuuluu asiaan. Emme kyllä koskaan pidä tuollaisia juhlia kotioloissa.

Vierailija

juhlapaikan, ettei upouudet parketit olisi menneet kolhuille ja naarmuille. Kyllä olisi harmittanut, jos muutaman tunnin juhlinnan vuoksi tammiparketti olisi piloilla. En kyllä kertonut tätä vieraille. Kyllä juhlissa kuuluu olla kengät sisälläkin.

Vierailija

Itse talvella vaihtaisin sisäkenkiin ja kesällä (jos ei ole sateinen sää) tulisin ihan ulkokengillä. Siis jos juhla on sellainen että sinne odotetaan hienoa pukeutumista.

Vierailija

Anopilla on aina juhlakengät. Hän on aina meillä sisäkengät jalassa, eli siis ihan vain tullessaan käymään, hän tuo omat kengät mukanaan...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat